/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Url adr i forbindelse med billeder
Fra : ingelein
Vist : 178 gange
50 point
Dato : 27-02-19 08:49

Hej
Hvad betyder det at jeg skal indsætte en url Adr. Til et billede?
Jeg laver ofte mosaik billeder = sætte 4 eller flere billeder sammen til et billede. Når jeg vil vise en arbejdsgang til et håndarbejde etc.
Jeg bruger “mosaicmaker fra Big Huge Labs” til det og her spørger de efter Url til billeder. (Måske er det til billeder man har uploadet til Flickr?)
Ingelein

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 27-02-19 11:08

Jeg kender ikke det program som du bruger. Men jeg vil mene at det er beregnet til at billedet kan fungere som et link, således at man bliver ledt til den side som den URL som du kan taste ind peget på. Jeg formoder at du godt kan undlade at indtaste noget i det felt.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-02-19 11:12

Tak for svaret. Jeg tror det er hvis msn har uploadet billeder til Flickr, hvor hvert billede så har en url?
Mon det er sådan jeg skal forstå det?
Ingelein

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 27-02-19 11:15

Det er jo fordi de forventer det ligger på internettet og så er der en url, det kunne fx være http://www.domain.dk/billedenavn.jpg

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 27-02-19 11:17

Måske, men jeg tænker mere generelt. Som et forsøg kunne du for eksempel skrive www.kandu.dk eller www.dr.dk og se hvordan det virker. Men link til billeder burde også fungere.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 28-02-19 00:48

Du må vide hvor dine billeder er lagt på nettet.

Klikker du på boksen Choose Photo, får du flere muligheder.
Men den har du vel ikke prøvet? Og du kan ikke bruge? XX.DK eller andet end der er tilladt fra sidens udbyder.

Hvorfor bruger du ikke bare et gratis program til det.
Selv har jeg brugt Windows Collage tror jeg det hed, dog skulle der mere end 8 billeder til, før det blev pænt, men det var vist pgså før det blev til Win 7-8-9?- 10
Dette bruger jeg dagligt, det kam dog ikke købes mere, og det kan det mest elementære.
https://wondershare-photo-collage-studio.en.softonic.com/

Ellers prøv et såkaldt Wisiwyg
https://www.google.com/search?ei=7h93XLyZMLvlmwXZ7a6IBA&q=wysiwyg+web+builder&oq=Wisiwyg&gs_l=psy-ab.1.2.0i71l8.0.0..12778...0.0..0.0.0.......0......gws-wiz.egrIjHdDF1U

https://www.google.com/search?ei=CB53XOmTDIKDk74P6oSP-Ao&q=windows+collage+maker&oq=windows+collage&gs_l=psy-ab.1.0.0i203l7j0i22i30l3.27426.44031..50176...3.0..0.172.2097.24j1......0....1..gws-wiz.......0i71j35i304i39j0i13i5i10i30j0i13i5i30j0i8i13i30.F5dOodZBUWA

Hvis der er fordi du vil have et Link til at åbne? enkelte billeder i et collage billede ? hvis du fører musen over de enkelte billeder, kræver det HTML kodning, med noget der ? hedder PopUp/ Mouse over osv.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 28-02-19 01:58

Citat
Du må vide hvor dine billeder er lagt på nettet.

Når man laver en hjemmeside med billeder, har man så ikke altid billedfilerne liggende i en mappe på samme webserver?

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 01-03-19 22:08

søren
Helt enig.

Men mange laver jo links til andre sider, hvor der måske dagligt bliver ændret på URL.
Og så forsvinder de fra en hjemmeside.

Og for mig at læse, er det kun et program, der skal lave et stort billede ud af flere andre billeder, og gemme som et.

Det ville være nemmere at bruge Paint til den slags.
Eller et af de mange og gratis programmer der virkelig kan lave den slags.

Kan se man kan få Windows gratis, kræver en konto.
https://www.microsoft.com/da-dk/p/collage-maker-picture-collage/9nnk1lsv5gww?activetab=pivot%3Aoverviewtab

Kommentar
Fra : abbaba