/ Forside/ Interesser / Helbred / Misbrug / Spørgsmål
10  25 300
Personlige papirer
Fra : omahexen
Vist : 389 gange
200 point
Dato : 22-02-19 22:08

Jeg er ved at rydde op i et dødsbo,hvor der er mange personlige papirer,som ikke kommer andre ved,kan man smide dem i papiraffald,uden at der er nysgerrige der snager ? Der er nok for mange papirer til at man kan makulere dem,hvad er sikrest ?

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 22-02-19 23:12

Afdøde har vist dig den tillid til at du skal rydde op, så vis respekt og brug dog et par timer til at makulerer papirerne

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 22-02-19 23:25

Eller brænde dem.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 22-02-19 23:47
Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 23-02-19 00:07

Men sidstnævnte er jo ikke gratis.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-02-19 00:58
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-02-19 01:39

https://www.a-r-c.dk/privat/makuler-fortrolige-dokumenter

Kender du ikke en med et halm/brænde fyr?

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 23-02-19 08:33

på genbrugspladsen i vordingborg står der en som man gratis kan bruge prøv at se om der ikke står en hvor du bor

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 23-02-19 09:42

Desværre har de ikke den ordning i Nordfyns kommune,ærgeligt,da det drejer sig om en stor mængde.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-02-19 16:37

Måske kender du en person i en anden kommune, du kunne narre til at hjælpe dig af med disse papirer.
http://renofyn.dk/makulering-af-fortrolige-materialer/

Ellers findes der et firma i Odense, men pris står der desværre ikke noget om.

https://www.fyens.dk/odense/Det-skal-naas-inden-25-maj-Fynsk-firma-makulerer-personoplysninger-som-aldrig-foer/artikel/3249235
https://www.dsml.dk

Accepteret svar
Fra : abbaba

Modtaget 200 point
Dato : 23-02-19 17:18

Læg det i vand en uges tid til det er godt opløst og om muligt brug en boremaskine med et piskeris det til papmache, tror næppe der er nogen der gider skille det ad.

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 24-02-19 08:28

Ved ikke hvor mange der er, men hvis jeg ikke kan komme til at makulere dem. Ville jeg nok som flere skriver :
Brænde dem - måske du kender en der har et halm eller brændefyr. Eller et bålsted eller tønde i haven.
Du kunne også bare rive papir i 4 stykker. Og aflevere det gå genbrugen eller i affaldsbeholderen- evt sammen med andet affald.
Tror ikke at nogle kunne være interesseret i afdødes papir, hvis de ikke kender personen.
Held og lykke med oprydningen

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 24-02-19 09:23

Tak for svaret abbaba. Det var jo nok den billigste løsning.