/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Batteri skifte
Fra : Peter1056
Vist : 335 gange
100 point
Dato : 17-02-19 11:51

Hej
Har en HP Pavilion dv7 bærbar pc hvor batteri'et skal skiftes i bundkortet
Batteri'et som sidder i er et KTS 161 cr2032 med stik og ledning
Mit spørgsmål er:
Hvor kan man købe et magen til
eller
Kan man udskiftet batteri'et ved at åbne "indpakningen", det er lige som vakum pakket, og så udskifte det med et alm. rundt fladt cr2032 og så klister det til igen

vh Peter

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-02-19 12:51

Jeg tror ikke du kan bruge den løsning med at åbne det gamle!

Køb et nyt
https://www.batteribyen.dk/cr2032-back-up-batteri-1-stk-4053

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 17-02-19 18:44

Hvis vi vidste hvordan batteriet ser ud, var det nemmere at hjælpe
https://www.youtube.com/watch?v=ZnA1zXRxz1M
https://www.instructables.com/id/HOW-TO-REPAIR-LAPTOP-BATTERY-/

Jeg har gjort det mange gange, som på links.

Dog mener jeg at dem der er pakket ind i sølvpapir eller andet ikke bør åbnes, har gjort det 2 gange og det stinker af syre, så åbenbart sundhedsfarligt.

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 100 point
Dato : 18-02-19 05:36

Nogle typer af 'dit' batteri er med enten 2 eller 3 forbindelser i det lille stik der forbindes til bundkortet, så sørg for at få det rigtige.

Har prøvet løsningen med selv at lave 'en batteripakke', med loddekolbe og krympeflex, men kunne slet ikke få det loddet sammen

Godkendelse af svar
Fra : Peter1056

Dato : 18-02-19 10:27

Tak for svaret dogvillestar.

Kommentar
Fra : dogvillestar