/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Hjortetakolie
Fra : bimbobo2
Vist : 4054 gange
50 point
Dato : 01-07-03 11:34

Jeg vil gerne høre, om man kan "fortynde" hjortetakolie med lidt vand, så kan man sprøjte lidt med en forstøver
de steder, hvor en "træls" kat besøger vores have.
Vi har kontaktet ejeren men... det hjælper ikke.
Vi har sat nogle pinde i vores have smurt i hjortetakolie, men det ville være måske mere effektiv at sprøjte i bunden af vores hæk! Vores minihave er kun 4x7 meter...
Tak for svaret/råd.
MVH

Accepteret svar
Fra : dortedyg

Modtaget 60 point
Dato : 01-07-03 12:06

Jeg har prøvet ALT inkl. hjortetaksolie og den olie hjælper ikke. Den holder os væk fra haven i stedet for kattene. Vi har sat hønsenet rundt i kanten og det hjælper. Så kan de ikke komme ind.

Men dog har du ret i at man kan fortynde olien og sprøjte den rundt i kanten af hækken, for det gjorde vi efter anvisning, men de kom ind alligevel og haven stank som bare pokker.

/dortedyg

Kommentar
Fra : bimbobo2

Dato : 01-07-03 12:50

Tak for svaret,
vi har først gjort det igår, så jeg kan ikke sige om det virker eller ej, det var også i små mængder 3 forskellige steder. Det med hønsenet bliver den sidste løsning, men hvor højt skal nettet være, for at de ikke kan springe over det?
MVH

Kommentar
Fra : dortedyg

Dato : 01-07-03 13:06

Uha det ved jeg ikke. Jeg har hæk og har bare dækket bunden af den så de ikke render igennem. Kattene kan jo kravle over uanset hvor højt det er, hvis der ikke er anden afskærmning

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 01-07-03 13:16

Det behøver ikke være særlig højt, især ikke hvis du har en almindelig højde på din hæk. Kattene kan ikke vurdere hvor højt de skal springe når hegnet er sæt ind i hækken. Det virker i alt fald hos os. Der har været én kat i vores have på 3 år ud over vores egen den havde taget turen over garagen, og det kan man jo ikke forhindre. Så jo det virker...

Stormfeldt

Godkendelse af svar
Fra : bimbobo2

Dato : 01-07-03 13:43

Tak for svaret dortedyg.