/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Lys problem
Fra : ihansen
Vist : 268 gange
500 point
Dato : 13-02-19 11:11

Jeg har en Peugeot 407 fra 2005 hvor langt lys vil ikke holde tændt og venstre blink slår ikke helt fra. jeg har prøvet med en anden retstammekontakt (brugt) men det er det samme. Er der nogen der har et godt bud på hvad der kan være galt.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 13-02-19 11:17

Da er det nok releet.

Kommentar
Fra : ihansen

Dato : 13-02-19 11:45

Men det kan godt lyse når jeg holder lysarmen.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 13-02-19 13:07

Har du prøvet https://peugeotclub.dk/

Tit får man råd og dåd, af erfarne medlemmer af en bilklub.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-19 13:31

Når du holder armen op så er det moment kontakten du bruger.
For at du kan skifte mellem langt og kort lys skal nær/fjern kontakten være aktiveret - så det er måske den som er defekt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-19 13:37

Haynes bøgerne køber jeg som regel til mine biler. De plejer at være gode.
https://haynes.com/en-au/peugeot/407/2004-2011

Kommentar
Fra : ihansen

Dato : 13-02-19 13:51

Jeg har prøvet med to retstammekontakter og det er desamme.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-02-19 14:29

Så holder jeg på et relæ som Alimak siger.

Kommentar
Fra : ihansen

Dato : 13-02-19 14:36

Tak men hvad med venstre blink der ikke slår helt fra.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 13-02-19 14:45

Det kan også være en stel ledning der driller. Da kan man få sådanne mærkelige fejl.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 13-02-19 14:50

Youtube er din ven.

Kommentar
Fra : ihansen

Dato : 13-02-19 14:59

Har fået målt stel og har forgeves søgt på Youtube

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 13-02-19 15:13

Har du set sikringerne efter.
Får du fejlmelding.

Kommentar
Fra : ihansen

Dato : 13-02-19 15:16

Har set sikringerne efter. Og får ingen fejlmelding.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-02-19 16:57

Som jeg kunne se inde på den side fra Haynes manualen, så er det den samme ledning som bruges når langt lys og langt blink aktiveres.
Når du aktiverer det lange lys, er der så noget som siger klik nogen steder ( der hvor dine relæer sidder)
Og igen >>> mystiske hændelser kan godt være en stel som mangler et sted.

Jeg har selv ledt efter fejl en gang hvor det viste sig at en baglygte trak stel gennem blink lyset

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-02-19 17:01

Oplevede engang nogle helt perverse lysproblemer på en 205'er. Den kunne vi ikke finde, men autoelektrikeren kunne. Ud med de ulovlige piratpærer jeg havde monteret. Pga øget strømtræk gjorde de et eller andet slemt ved en box i 205'eren. Alm pærer i og det duede igen. Så måske en tur forbi en autoelektriker. Ham vi havde har altid været en sand tryllekunstner.

Kommentar
Fra : ihansen

Dato : 14-02-19 17:26

Har snart prøvet alt så det bliver nok autoelektrikeren.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 20-02-19 10:46

Jeg var engang ude for noget der lignede, og dengang skiftede jeg kun pære i den ene side.

Kan det mon have noget med modstanden i selve pæren, at de ikke er helt ens parvis.

Kommentar
Fra : ihansen

Dato : 20-02-19 12:53

Nej de er skiftet parvis.