/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Tv samsung 8005 og lodrette mørke stribe
Fra : pylleb
Vist : 1251 gange
100 point
Dato : 10-02-19 17:22

Mon der skulle være en kvik hjerne der kunne give mig et godt råd ang. mit Samsung TV 8005.
Der har igennem længere tid været været i venstre halvdel af skærmen mange lodrette mørke striber som absolut ikke vil forsvinde og billedet dermed bliver ret utydeligt . Altså for dyrt at smide ud, tvèt er vel ca. 6 år. Har læst lidt om det blot kunne være en lille "dims" som ikke var særlig dyr, hvis man købte den på nettet....! men hvem kan man få til at skifte sådan een - hvis så fremt det er årsagen...!'
Uviden pensionist Jyde Pige

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 10-02-19 19:50

Hvis det er LED/ fladskærms tv er der vist ikke meget at gøre.
Slet ikke når det kun er en side af skærmen.

Var det et ? rør tv, kunne du sikkert købe en eller anden form for magnet der rettede fejlen.

Men du kunne rette henvendelse til Samsung.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 10-02-19 19:52

Ekstra
Prøv en støvsuger eller blæser, det kunne være skidt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-02-19 09:55
Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 11-02-19 10:18

Har selv været ude for det samme, intet at gøre, det startede med to lodrette sorte striber i venstre side af skærmen.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 16-02-19 06:01

Man kan godt gøre noget selv, men det kræver en vis teknisk kunnen
Og en loddekolbe, værktøj og et 'reparations sæt' til pågældende TV!

Har selv repareret flere Samsung (og andre) TV, og som oftest er det komponenter i TV'ets strømforsyning der giver problemer!
Og oftest er det 'bare' nogle kondensatorer der er blevet 'sløje', og disse kan nemt udskiftes, hvis man altså kan bruge en loddekolbe, og vende kondensatorerne den rigtige vej
Samsung var/er kendt for at bruge de absolut billigste (dårligste kvalitet) komponenter i deres strømforsyninger på visse af deres TV!

De rep. jeg har lavet har som regel kostet imellem 80 og 120,- kr. i materialer, og en lille times arbejde.

Så hvis du kender en, (der kender en), der kan bruge en loddekolbe, så er det da et (billigt) forsøg værd

Eksempler på 'repair kit for Samsung TV power supply'; (indsæt modelnummer hvor der står TV)

https://www.ebay.co.uk/p/Samsung-Ln46a550-LCD-TV-Power-Supply-Unit-Capacitors-Repair-Kit/1631625403

https://www.ebay.com/b/Samsung-TV-Power-Supply-Boards/163768/bn_745796

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&ei=BpZnXOu_LpHTwAK3lrdI&q=repair+kit+for+Samsung+TV+power+supply&oq=repair+kit+for+Samsung+TV+power+supply&gs_l=psy-ab.3..0i8i30.12358.13035..15428...0.0..0.354.667.0j2j0j1......0....1..gws-wiz.......0i8i7i30.zNc-12puNL8

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 16-02-19 06:09

Check lige denne video inden du gør noget andet!!

https://www.youtube.com/watch?v=GdaYxdFCi48