/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
SKAL hjemmesiden have backup i Dropbox?
Fra : cristian2
Vist : 325 gange
40 point
Dato : 07-02-19 16:41

Jeg er ved at få lavet en woocommerce. Jeg laver backup af siden i UpDraft, som gemmer i Dropbox. Men her er der kun plads til 2,5 GB - som allerede er fyldt. Dropbox vil have 740 kr om året for at give mere plads. Er jeg nødt til det? Eller er der et alternativ?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 07-02-19 17:44

Jeg laver backup af mit webhotel ved blot at kopiere det hele til min egen PC med FTP. Der findes mange programmer til FTP, jeg bruger selv Webdrive fra https://webdrive.com/ som giver webstedet et drevbogstav så man kan arbejde med filerne der fuldstændigt som var det en USB-nøgle.

Jeg HAR prøvet at kopiere hele mit webhotel ned på min PC med Webdrive, slette alt på webserveren, og kopiere det hele tilbage med Webdrive, og det fungerede perfekt.

Dog skal du være opmærksom på hvis du har en database tilknyttet dit webhotel hvad du sikkert har. Her må du tale med din webudbyder. Jeg bruger selv MySQL som database og til denne tilbyder min udbyder adgang til phpMyAdmin som ud over ren administration af databasen også giver mulighed for at downloade den i forskellige formater. Her plejer jeg selv at vælge CSV-formatet (comma-separated values, kommasepareret format). Jeg har selv prøver at overføre data fra et webhotel til et andet på denne måde for en anden, ved først at downloade en CSV-fil fra det første webhotel og derefter at oploade den til phpMyAdmin på det andet webhotel. Det fungerede ud problemer, og det hele fungerede bagefter.

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 40 point
Dato : 08-02-19 06:19

Mere plads på Dropbox kan du f.eks få ved at får andre til at installere det.

Du kan optjene ekstra plads ved at invitere dine venner til at prøve Dropbox:
Dropbox Basic-konti får 500 MB pr. henvisning og kan optjene op til 16 GB.

Har selv pt. 7.6 GB plads, og har fået en del ved at få venner til at installere DB
Fik også ekstra for at installere på min Android telefon
Og de kan bare installere efter dit link, og så afinstallere igen, du beholder din 'gevinst' alligevel.
Så bare få engageret venner og bekendte.
Husk også at slette gamle filer og backups for at få plads!

https://www.dropbox.com/da_DK/help/space/get-more-space

Mht. til backup af din woocommerce, så har jeg brugt samme metode som Søren beskriver - Backup via FTP til egen PC, og så lave en ekstra på en USB pind, hvis PC'en futter af!
Virker perfekt.

Databaser backes op via webhotellets egen løsning, hvor man kan downloade i forskellige formater.

Man kan også vælge en løsning (mod ekstra betaling), hvor webhotellet står for al backup af både din side(r) og databaser, så disse kan genetableres ved f.eks nedbrud eller hacking - Læs på dit webhotels side, om hvad de tilbyder.
Nogle gange ER det allered inkluderet i den service man allerede betaler for

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-02-19 11:36

cristian2 i din backup gemmer du flere versioner? Når det er et website så vil jeg mene du kun behøver at gemme det der er i drift.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 10-02-19 14:32
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 10-02-19 15:51
Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 02-04-19 11:34

Tak for svaret dogvillestar.