/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Google Kalender.
Fra : Mosebaek
Vist : 244 gange
300 point
Dato : 03-02-19 18:00

Daw!!

Er der en måde, hvorpå man kan ta`en sikkerhedskopi af Google Kalender? F. eks. at kunne gemme indholdet på en USB.

Kalenderen ligger vel i "skyen". Og skyer har jo det, med at drive bort for vinden. Og jeg elsker at gå med livrem og seler.

Nu er jeg 76 år, så bare jeg kan stole på, den holder de næste ca. 50 år, vil det være fint.

Jeg har gennem mange år, ført en slags mini dagbog, på min gamle XP. (Kalender der stammer helt fra windows 3.1, og som ikke kan åbnes i win10).

Så der har jeg jo mistet, en del af min personlige identitet. Det vil jeg helst ikke opleve en gang til.

M.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-02-19 18:04
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-02-19 18:11

Citat
Jeg har gennem mange år, ført en slags mini dagbog, på min gamle XP. (Kalender der stammer helt fra windows 3.1, og som ikke kan åbnes i win10).

Har du prøvet at søge på et export program, der kan exportere data fra dit gamle proram til et nyt format?
Alternativt kan du køre en Emulator der kan ligge i baggrunden som så gør det muligt at køre XP programmer på Windows 10. Det kan godt være lidt kompliceret, men det kan lade sig gøre.

https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=v5BEv2-ngxM

https://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=8002

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 03-02-19 22:59

Tak for svar, Brassovitski. Min gamle hp fra 2004, er gået alt kødets gang. Så desværre....
Men jeg har noget liggende på USB`er. Så jeg på prøve at kigge på det.

M.

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 300 point
Dato : 04-02-19 05:21

Når du er i/på Google Calender, så klik på 'Tandhjulet' øverst til højre, og vælg Indstillinger.

I menuen ude til venstre, under Generelt, klik så på Import og Eksport.

Din kalender, eller flere hvis du har det, vil stå her, og du klikker på knappen Eksporter.

Dette 'genererer' en .zip fil - DinMailAdresse@gmail.com.ical.zip - der downloades til din PC i Downloads/Overførsler.
Du kan åbne, udpakke den, og lægge dem i en mappe, så du ved hvor den er

Denne fil, eller filer, hvis der er flere kalendere, kan senere eksporteres tilbage til Google Calender via Import og Eksport, hvis noget mistes, eller Google fejler. (hvilket ikke er sandsynligt, da de har en enorm redundans)

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 10-02-19 19:38

Tak for svaret dogvillestar. Jeg har ikke fået kigget på det endnu. Men det ligner noget jeg burde kunne klare. Ellers spørger jeg igen.

M.

Kommentar
Fra : dogvillestar