/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
papegøjeplader
Fra : kimstorm01
Vist : 251 gange
100 point
Dato : 03-02-19 09:15

hej
overvejer at lease en kassevogn i mit firma, som jeg har i sinde at bruge privat. (papegøjeplader)
Kender ikke til reglerne, men som jeg ser det er det så et spørgsmål om at man skal betale en del af privatbenyttelses afgiften privat selv, eller er der andre skattemæssige forhold jeg skal betale?
vh

Kommentar
Fra : transor

Dato : 03-02-19 11:14

Tænk dig nu rigtig godt om .
Hvis en bil næsten kun bruges privat betaler det sig ikke at anskaffe den som firmavogn. Anskaf den hellere privat ( køb eller lease) og hæv kørselsgodtgørelse fra firmaet efter standardtaksten pr km , i videst mulig omfang.
Resultatet kan meget vel være gunstigere skattemæssigt, og du slipper for en bævl med skatteregnskab.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 03-02-19 12:04
Godkendelse af svar
Fra : kimstorm01

Dato : 05-02-19 05:42

Tak for svaret katekismus.