/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
spot vil ikke tænde
Fra : vivian67
Vist : 230 gange
50 point
Dato : 27-01-19 13:18

Jeg har 8 spot i mit køkkenloft. når jeg prøver at tænde dem blinker de alle og går så ud. Hvad kan der være galt. Det er kommet hen over natten.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 27-01-19 13:20

Er det 220v eller 13v ??
Check din transformator ? Hvis det et 12 v

Kommentar
Fra : vivian67

Dato : 27-01-19 13:40

Tak, Thulin - nu har jeg desværre ikke rigtig nogen forstand på el, men vil transformeren typisk ligge oppe på loftet over lamperne?

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 27-01-19 13:42

Transformatoren vil aldrig være skjult, man skal kunne komme til de , ellers se hvad der står på pæren

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-01-19 04:30

Ville også mene det er en transformer du skal lede efter (alt efter hvornår det er blevet lavet så kan det være at der er en opmærkning af placeringen ved tavlen ) er der loft oven over så er det et nærliggende godt sted at starte man kunne dog anbefale at du kontakter en elektrikker

Kommentar
Fra : vivian67

Dato : 29-01-19 10:53

Tak for jeres svar, bliver nok nødt til at have fat på elektriker. I går virkede det pludselig igen, men idag virker det ikke - så mon ikke der er en løs forbindelse et sted.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 29-01-19 11:08

Kunne være en løsni mng
Du skal som minimum have et voltmeter, og vide om det er 220v eller 12V(transformator)

Kommentar
Fra : izmir-pingvinen

Dato : 04-02-19 10:29

Er der dæmper på så du kan justere lysstyrken??

Kommentar
Fra : vivian67

Dato : 05-02-19 18:55

Der sidder 2 stikkontakte ved siden af hinanden, den ene er der dæmper i, men det er ikke den der hører til spottene. Der har ikke været problemer siden, så nu afventer jeg og ser hvad der sker.

Tak for jeres indput