/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
spy
Fra : kivi
Vist : 269 gange
100 point
Dato : 24-01-19 09:51

jeg mener at have set et gratis program som skulle være lige så effektiv som spyhunter men hvad hedder det kan jeg ikke huske

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 24-01-19 10:08

Måske Malwarebytes
https://www.malwarebytes.com/

Vælg Home, Explorer og hent så Free, den inkluderer en gratis prøveperiode på 14 dage.
Når prøvetid er slut går den over til gratis, der skal du SELV scanne din pc jævnligt!

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 24-01-19 10:45

Citat
Måske Malwarebytes
https://www.malwarebytes.com/

Jeg kan varmt anbefale det nævnte program, da jeg har brugt det i årevis i den betalte version - Premium.

Det 'hyler op' hvis du kommer ind på en 'farlig' side, og scanner alle filer der downloades + kører et scan ved opstart, eller når du beder om det.

Kører 'kun' med Windows Defender, indbygget i Windows 10, og så Malwarebytes.
Og føler mig rigtig godt beskyttet.

Så sent som i morges blev jeg via en Google søgning, ledt til en side, og straks var Malwarebytes på banen, og lukkede siden inden jeg kom ind, og sparede mig for en kedelig Trojaner, og hvad dertil hører

Så Malwarebytes er et rigtig godt valg - Ved siden af et antivirus program.
Og er ikke så dyrt i længden

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 24-01-19 17:21

AntiVirus program på Windows er total spild af penge.
Se denne video, bedst hvis du forstår tysk:
https://www.youtube.com/watch?v=OVrmwIfluKk&t=8s

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 25-01-19 06:47

Citat
AntiVirus program på Windows er total spild af penge.

Malwarebytes er ikke et antivirus program

Det er et antimalware program, og et program der beskytter hvis man uforvarende kommer/sendes ind på en 'grim' side, der vil give dig noget 'snavs' ind ad bagdøren, uden at du ved det!

Noget som Windows eget sikkerhedsprogram ikke beskytter imod, da det først reagerer nå skader er sket

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 25-01-19 08:17

Mallwarebytes har ikke den øjeblikkelige beskyttelse i den gratis udgave, desværre.

Og Windows eget Anti Virus program er som at smide hånden ud af vinduet på en bil, især i denne kulde.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 25-01-19 08:25

Citat
Mallwarebytes har ikke den øjeblikkelige beskyttelse i den gratis udgave, desværre.

Nu skrev jeg også at jeg brugte Premium versionen = betalt udgave

Og der fungerer det til kryds og slange!

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 25-01-19 08:30

Det er denne type angreb Malwarebytes er helt suveræn imod.

Se billede - https://ibb.co/sFbnWj6

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 25-01-19 19:22

Citat
Malwarebytes er ikke et antivirus program Blink
Er jeg udmærket klar oveer.

Læs her: https://community.windows.com/en-us/videos/virus-threat-protection-keep-defender-antivirus-at-full-strength/s5ezErDI_IM

Citat
Windows Security provides antivirus and anti-malware protection for your device in real time, at all times. Come to Virus & threat protection for a dashboard look at how it's performing, and to make it most effective.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 26-01-19 06:26

Citat
Windows Security provides antivirus and anti-malware protection for your device in real time, at all times. Come to Virus & threat protection for a dashboard look at how it's performing, and to make it most effective.

Så undrer det mig en del, at Windows Security ikke hyler op når jeg sendes ind på en farlig side!!
Men Malwarebytes hyler op med det samme, og forhindrer indlæsningen af siden - Og evt. skjult download af malware!

Alt er slået til i Windows Security.

Godkendelse af svar
Fra : kivi

Dato : 27-01-19 08:34

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-01-19 09:44

velbekomme