/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Et lille link spørgsmål-
Fra : Eyvind
Vist : 437 gange
100 point
Dato : 23-01-19 19:09

Nu leger jeg lidt med hjemmeside igen, men på den lidt gammeldags måde.
Jeg bruger Dreamweaver MX 2004

Hjemmeside med start i www.domæne.dk/index.htm ....................virker fint.
Fra index linker jeg til en side abc.htm ....................virker fint
På abc.htm siden laver jeg et link tilbage til index .....................virker fint
Så laver jeg en "finmappe" og lægger nyfil.htm og ny2fil.htm ind

Jeg kan så linke ind i mappen "finmappe" til nyfil.htm fra index.htm......virker fint
Jeg kan linke til ny2fil,htm fra nyfil.htm .....virker fint

Nu kommer så problemet med at linke tilbage til index.htm inde fra mappen "nymappe"

Jeg ved at man kan - men bare ikke huske hvordan.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-19 19:51

Jeg vender tilbage i morgen.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 23-01-19 20:40

<A HREF="../index.htm">Indeks</A>

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 24-01-19 10:48

Tak for svaret Klaudi. super - den a href havde jeg leget med, men Dreamweaver har en kode linje i designmode hvor jeg prøvede at skrive direkte i ...... men din linje skrevet i code-mode så virkede det.

Ps. det er noget bedre med gode gamle html i stedet for halvautomatiske cms i wordpress.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-01-19 11:03

velbekomme

Jeg var ved at overveje at lægge wordpress på min side, det er altså ikke så godt

Jeg bruger Stones Webwriter, den go'e gamle metode

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-01-19 12:00

Wordpress er sikkert godt nok, og der er også mange som er glade for det. Årsagen til at jeg forsøgte, var den nemme mulighed for at lave kommunikation og at flere uden videre kunne få adgang til at være redaktører.
Nu er domænet og siden trukket ind under min gamle hjemmeside, og så kan jeg bruge en gammel udgave af Dreamweaver til at styre.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 24-01-19 16:46

Hej til EYVIND og KLAUDI.
var selv ved at komme lide op i gear igen.
hilsen Stone47 Det med de 47 er ikke godt.
Hej Hej

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 24-01-19 17:12

Hvorfor er 47 ikke godt? Det er da ingen alder

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-01-19 09:58

Jammen en flaske 47 er for stærkt til mig når der skal køres bil - højest en 3 - 4 stykker.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-01-19 10:03

Fortæl mig hellere om det er muligt, at bytte om på højre og venstre rent mekanisk i usb stikket.
Jeg ved at ben 1 er +5v og ben 4 er gnd - men hvad laver ben 2 og 3 ...........

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-01-19 11:05

Data + og -

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-01-19 13:42

Ja ja - data + og - .........men der er jo også rullen og rulleklik.

Mener du at jeg bare kan bytte de to ledninger, og så byttes der om på højre og venstre klik.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-01-19 13:58

Nåe der er noget jeg har misforstået, var ikke klar over at det var en mus du arbejdede med!

Du kan bytte om på v/h klik i indstillinger for musen.
Vælg din primære knap.

Eller....

Åbn Indstillinger, klik på Enheder > Mus.
Klik på Yderligere museindstillinger, klik på fanen Knapper,
her kan du vælge om det skal være v/h

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-01-19 17:26

Ok forklaring følger:
Jeg kender H/V indstillingerne i museprogrmmet.

Men jeg er ud for lige at skulle deltage med en som har sin mus sat omvendt og jeg vil gerne "køre" med bare et øjeblik en gang imellem.
Derfor ville det være rart med en omvendt USB mus.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-01-19 18:13

Ok, så du vil lave en fysisk ændring på musen, det er da vist ikke så'n ligetil, men alt kan jo lade sig gøre

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-01-19 15:00

Tja - jeg fandt lige en ældre Logitech mus, som kunne skilles ad.
Ved at skære to baner hen til trykknapperne og så lodde 2 ledninger - nu virker den omvendt.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-01-19 15:15

Smart

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-01-19 10:40

Jeg viser lige et billede af "operationen"
http://itcafeen68.dk/mus.htm

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 27-01-19 11:29

Ja så nemt kan det gøres, hvis man har mod til det