/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Thunderbird
Fra : sdam
Vist : 332 gange
500 point
Dato : 16-01-19 10:21

Jeg har nu fået mail-programmet "Thunderbird" i computeren, hvilket er super godt. Dog har jeg et lille problem - måske noget irrelevant for nogle, men vigtigt for mig!

Det er, når man skal svare retur på en mail, trykker på "besvar-ikonet", og så kommer den modtagne besked frem igen, hvilket det også skal, men det jeg ønsker at svare, kommer den og vil have tilføjet nederst i tekstfeltet....
Jeg vil have den til at komme frem og markere det øverst i stedet - hvordan gør mandet..???

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-01-19 11:25

Højreklik på din konto ude til venstre og vælg indstillinger,
klik nu på Komposition og adressering
under punktet Citer altid den originale medelelse i svar
kan du indstille den til over eller under.

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 16-01-19 13:16

Hej Klaudi
Det forstår jeg nok ikke helt det her! Når jeg trykker på "Komposition og adressering", kommer den og fortæller, at "En konto med dette navn eksisterer allerede. Indtast et andet kontonavn" Jeg har kun den samme konto....
Hvad gør jeg forkert...?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-01-19 13:46

Lyder mærkligt, ser det ikke nogenlunde ud som dette
https://ibb.co/s6w0PQx

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 16-01-19 14:57

HJÆLP - Nu fik jeg sgu slettet min mail opsætning med indhold. Kan det genskabes/gendannes.......

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-01-19 15:06

Måske, ved det ikke, kig her

Recovering deleted mail accounts
http://kb.mozillazine.org/Thunderbird_:_FAQs_:_Recover_Deleted_Account

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 17-01-19 11:46

Der ser ud som om jeg har fået oprettet en dobbelt konto - altså 2 enslydende kontoer, hvor den hele tiden kommer og fortæller: "En konto med dette navn eksisterer allerede. Indtast et andet kontonavn"
Jeg må skal slette den ene konto(navn), men hvordan klares dette?
Ja, jeg er noget af en "analfabet" når vi er inde i de her områder, men håber her i gemmen på noget praktisk hjælp!

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 17-01-19 13:10

...og hvor finder jeg en adgangskode til en "pop3.mail.dk"....??

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 17-01-19 18:52

Den med at fjerne konto troede jeg du havde tjek på!

Højreklik på kontonavn, vælg Indstillinger, klik så på konto du vil fjerne, så den er markeret.

Klik så på Kontohåndtering nederst i ruden og vælg Fjern konto
https://ibb.co/rfP90MK

Adgangskode til POP3 mail får du hos din udbyder.
Login plejer at være din email og en kode.

Du må have den et sted da du jo har haft den i Thunderbird før?

Opsætning til pop3 (Yousee)
Indgående - pop3.mail.dk port 110
Udgående - asmtp.mail.dk port 587

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 18-01-19 13:41

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : sdam

Dato : 18-01-19 13:44

Lige et tillægsspørgsmål.
Hvordan forholder man sig, når man har 2 identiske kontoer oprettet. og skal ha' den ene slettet i Thunderbird.....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-01-19 18:50

Prøv om du kan omdøbe den i Kontoindstillinger, den med...

Højreklik på kontonavn, vælg Indstillinger, klik så på konto og angiv nyt navn i boksen Kontonavn øverst i vinduet.

Hvis det virker kan du så se hvilken du skal slette(måske)