/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvordan trækkes vinduet sammen?
Fra : cristian2
Vist : 279 gange
40 point
Dato : 11-01-19 11:57

Jeg har tidligere kunnet trækket mine åbne vinduer sammen, så de ikke fyldte mere i bredden end hvad der kan vises på en mobil (jeg er nemlig ved at tjekke responsivt design). Men nu kan jeg pludselig ikke trække dem mere sammen, end til 1/3 af skærmbredden og det er ligegyldigt hvilke sider jeg åbner. Er der en måde at ændre det på så vinduerne kan trækkes helt sammen?

Tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-01-19 16:11

Responsivt - retter sig selv ind efter hvad det vises på.
Den bedste måde er simpelthen at åbne siden på en mobil / Tablet og se efter. Siden bliver jo ikke bare større eller mindre - men deles op så siden kan vises.

Kommentar
Fra : cristian2

Dato : 11-01-19 17:04

Det ved jeg.
Men det er ingen hjælp at gå over på mobilen/tablet, da jeg skal tjekke de responsive gradvise spring - dette tjekkes kun fra stor screen. Jeg har imidlertid kunnet trække siden helt sammen på min pc, så bredden svarede til en mobiltelefon. Noget er sket, så den ikke vil det mere ...

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 12-01-19 00:07

For høj skærmopløsning, hvis du mener en pc skærm.

Noget er sket, så den ikke vil det mere ...

Og har det måske noget at gøre med alle de programmer du mixer det ene og andet sammen med?

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 12-01-19 12:17

Jeg bruger : Ctrl, Holder den nede mens jeg ruller med muse.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-01-19 11:35

Husk lige at hvis du med html sætter en størrelse ind på eks. en tabel,
så vil en fast størrelse ikke kunne "skubbes sammen" men en størrelse i % af højde/ bredde, kunne mases sammen ............. dog vil indholdet danse rundt.

Responcive WP sider er alt efter Tema bygget med forskellige opdelinger, så siden kan ses af alle skærmstørrelser.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-01-19 11:22

Jeg har lige leget lidt med wordpress og der så jeg det du måske kan bruge.
Hvis du tilføjer "elementor" i et responcive tema kan du vælge mellem desktop/tablet/mobil mens du redigerer.

https://elementor.com/blog/responsive-image-background/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-01-19 17:09

Hopper fra her - min wordpress er smidt ud og jeg er gået tilbage til Dreamweaver og leger med hjemmeside derfra.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 40 point
Dato : 28-01-19 15:02

Du skal alligevel lige kigge her:
https://www.w3schools.com/Css/css_rwd_images.asp

Hvor der snakkes om hvad responsive sider er............om det kan hjælpe ved jeg ikke.

Godkendelse af svar
Fra : cristian2

Dato : 07-02-19 16:34

Tak for svaret Eyvind.