/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Regler i Office Outlook 2016 - flytning
Fra : pirt03
Vist : 301 gange
35 point
Dato : 07-01-19 16:20

Jeg har flyttet mine mails til en anden PC. (Brugte Outlook.PST-filen) men reglerne fulgte åbenbar ikke med .- eller hvad??. I hvert fald bliver nyankomne mails bare liggende i Indbakken - i stedet for at blive fordelt til de relevante mapper. (De "gamle" mails er i de mapper, de skal være). Når jeg kigger i "regel-appen" er den tom.
Så hvordan får jeg reglerne overført.Jeg har selvfølgelig søgt i Microsoft og på Google, men kan ikke rigtig finde noget

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 45 point
Dato : 07-01-19 16:39

Du skal manuelt oprette reglerne igen, det husker den desværre ikke!

Clou

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 07-01-19 16:52

WHAT !!!!!

Jeg har mage - som i MANGE - regler.

Jeg tror da på dig Clou, men det lyder da helt vanvittigt, at de ikke bliver overført fra den gamle til den nye placering. Håber da du tager fejl

Kommentar
Fra : clou

Dato : 07-01-19 17:06

Jeg vil da også håbe på, at jeg tager fejl - men har nu arbejdet med det i nogle år og ikke fundet “de vise sten”- følger derfor med på tråden!

Clou

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 08-01-19 09:03

Hvis du nu går ind i administrer regler og så klikker på indstillinger så har du muligheden for at eksportere reglerne. På samme måde importere du reglerne, ved at klikke på importer i steder for eksporter.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 08-01-19 16:35

Webnnob:
Har set muligheden. Da jeg prøvede det på den computer jeg flyttede FRA skete der absolut intet. Måske skyldes det at comp. efter nedbrud og reparation (hvor PST-filen gudskelov blev reddet)
fik installeret 2016 version i stedet for 2010 versionen. Måske er reglerne IKKE gemt sammen med PST-filen, men et andet sted. Har forsøgt at søge på Microsoft, men bliver ikke klogere.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 09-01-19 10:32

Har du nogen regler i Outlook?
Outlook 2010/2013 håndtere regler på samme måde. De gemmes i .ost eller .pst filen.

Hvis det havde været Outlook 2007 så ville der være en separat .rwz fil under %USERPROFILE%\AppData\Roaming\Microsoft\Outlook

Kommentar
Fra : persens

Dato : 09-01-19 12:06

Ved ikke, om mit indlæg kan bruges til noget som helst, men her er det.
Jeg har Outlook 2007, og da jeg fik ny pc, gjorde jeg følgende:

Ind i Filer i Outlook, klik på Importer og Eksporter, markér eksporter til en fil (i mit tilfælde brugte jeg et USB-stik),tryk på næste, markér privatmappefil (pst), tryk på næste og markér øverste mappe (ikke indbakke), sæt flueben i medtag undermapper, næste, find USB stikket og udfør.
Herefter importeres filen fra USB til Outlook på den nye pc, markér fra et andet program eller en anden fil, næste, markér privatmappefil (pst), importer fra USB og markér øverste mappe over Indbakke og tryk udfør. herefter lå alle mine mails nok så fint i de respektive mapper.
Jeg ved ikke, om ovenstående giver mening og om jeg har husket det hele, men det er da et forsøg værd

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-01-19 09:41

persens det kan ikke rigtig bruges i denne sammenhæng, det du beskriver at import/eksport af selv postkassen. Problemet her er import/eksport af "bare" outlook-reglerne.

pirt03
Kan du evt. prøve og oprette en ny regl, genstarte Outlook og så prøve og eksportere dine regler igen?

Kommentar
Fra : persens

Dato : 10-01-19 11:57

Javelså, så blev jeg så meget klogere (der skal altså heller ikke så meget til ).

Kommentar
Fra : clou

Dato : 10-01-19 12:22

Webnoob

Jeg har læst mig lidt frem til, at du under regler går i indstillinger, derefter exporterer du reglerne til en fil - efterfølgende går du igen ind i Regler i Indstillinger for derefter at Importere regler fra en fil!

Clou

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 10-01-19 14:33

clou, det er jeg udmærket klar over, det er pirt03 der har udfordringerne.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 10-01-19 15:33

Webnoob

Ja, det ved jeg jo godt - UNDSKYLD

Clou

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 02-04-19 15:53

Hva' så pirt03, køre det eller.....?

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 03-04-19 14:30

Hej Webnoob

Nej - Det lykkedes ikke!! Så jeg startede helt forfra med at oprette nye regler. Egentlig også en god øvelse. Så kan man få afmeldt alle de mails, m der ikke længere er relevante.
Jeg tror måske stadig, at det må være muligt - jeg er bare ikke ordentlig inde i sagerne.

Jeg giver pointene til clou - for han fik jo ret. Men tak til alle for gode ideer.

Godkendelse af svar
Fra : pirt03

Dato : 03-04-19 14:31

Tak for svaret clou.