/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Active Karaoke
Fra : ppk
Vist : 255 gange
300 point
Dato : 02-01-19 15:13

Hej

Da jeg har en hel del, af disse CD-skiver og ikke kan afspille dem i min Video CD afspiller !

Vil jeg nu gerne høre, om hvordan jeg kan overspille dem alle sammen til min computer ?

Stikker jeg dem bare ind i computeren, spiller den musikken men der kommer ikke tekst videoen med på skærmen

Det ville jo være dejligt at kunne have dem på computeren, når jeg tager ud og optræder med mit karaoke show

Så gode råd og tips er meget velkommen

HilsenPPK

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 02-01-19 15:21

Hvilket format ligger optageelserne i?
Hvor plejer du at kunne afspille dem?

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 02-01-19 16:11

ThomasCSR

Filerne på CD-en er i CDDA format, og når jeg læser på skiverne fylder hver enkelt nr. KUN 1KB

Så jeg er med på de sandsynligvis er kodet, men da jeg har rigtig mange af dem til mit karaoke show udstyr ville det være godt at kunne lægge dem på den bærbare og så via den kunne spille dem på det transportable anlæg med skærm.

Mit problem er nemlig at min Sony Video CD afspiller har opgivet livet

Så det ville være smart med den bærbare i stedet for, den er i øvrigt heller ikke så klodset.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 02-01-19 16:22

CDDA er standard CD-format. Musik købt på CD ligger i det format. Hvis du kigger på CDen med stifinder el. lign,., vil du kun kunne "se" filer på ca. 1kb.
Du må bruge et program, der er beregnet til CD.
Har du prøvet Windows Media Player eller VLC?
Jeg er ikke klar over, hvordan teksten er lavet på en CD, og heller ikke, om du kan kopiere ind på PC direkte.
Men ved almindelige CDer konverterer man normalt til mp3. Det går nok ikke, hvis der er tekster på, men første trin er at kunne afspille dem på PCen.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 02-01-19 17:17

ThomasCSR

Jeg bruger normalt VLC-Player og den starter op og afspiller skiven som om det var en almindelig musik CD

Så har jeg prøvet at starte Windows Media Player, og så fra den åbnet et enkelt nummer på skiven men heller ikke den viser noget "synge" tekst afspiller bare som musik CD

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 02-01-19 17:20

Ja, det er det, der undrer mig. Jeg har ikke hørt om tekster på CD før.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 02-01-19 17:24
Kommentar
Fra : ppk

Dato : 02-01-19 17:36

ThomasCSR

Hvordan er det lige man lægger et billede op så du kan se billede af en af skiverne ?

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 02-01-19 17:53

ThomasCSR

De ligner disse her:
https://www.dba.dk/music-maestro-karaoke-home/id-1051328564/

Og er som sagt CDDA-filer som via Video CD afspilleren også har billede og undertekster på skærmen.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 02-01-19 17:56

ThomasCSR

Det er hovedsagelig disse her jeg har købt
https://www.dba.dk/danske-karaoke-cdger-active/id-1050646686/

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 02-01-19 18:05

Du skal åbenbart hente er karaoke tilføjelse til Windows Media Player
https://www.dba.dk/cd-afspiller-karaoke-kara/id-1001706100/

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 02-01-19 18:11

Alternativt kan du jo konvertere dem til video.
Prøv at søge i Google på "convert cdg to mp4"

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 02-01-19 18:21

ThomasCSR

Fandt lige ud af vie en på DBA, at man skal have lavet skiverne om til MP3+G format

Så nu må vi se hvem der først løser gåden

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 02-01-19 18:22

Det påstås, at denne er gratis, men man ved jo aldrig ??
https://www.pcdj.com/free-cdg-ripper-for-windows/

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 02-01-19 18:26

Jeg har jo ikke nogle skiver at prøve med, men sourceforge plejer at være granti for at det virker og at det er gratis
https://sourceforge.net/directory/?q=mp3 g

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 02-01-19 19:57

Længe siden jeg har brugt den, men jeg husker den som en meget allround afspiller.
https://www.smplayer.info/

Så det er da en forsøg værd.

M.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 02-01-19 22:25

ThomasCSR

Er desværre IKKE kommet videre med dine gode tips og links men det ser spændende ud.

Har dog fundet dog fundet en YouTube video med min afspiller så du er med på hvad det drejer sig om

Det er en JVC XL SV22 Video CD Player.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 02-01-19 22:37

Mosebaek

smplayer.info kan desvære ikke afspille min karaoke CD

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 03-01-19 14:09

ThomasCSR

Så har jeg fået rodet en del med denne her https://www.pcdj.com/free-cdg-ripper-for-windows/

Det jeg er kommet frem til er at jeg skal grabbe CDèn til *.bin filer for at kunne få både musik og tekster med

Men hverken VLC-player eller Windows Media Player afspiller ikke med video (tekst) på

Så jeg har så fundet en player der hedder Karaoke Builder Player, den tager det hele med jeg har også prøvet at brænde *.bin filerne med Nero på en CD-skive men her kommer teksten ikke med

Har nemlig læst noget om at en BIN-fil både kan indeholde lyd og billede

Nu vil jeg så prøve et af dine andre tips, nemlig at konvertere til MP4 som jo mig bekendt er et video format

Kommentar
Fra : dk

Dato : 07-01-19 14:10

dengang jeg skulle sikkerheds kopier CD+G brugte jeg powerpowerkaraoke

https://www.powerkaraoke.com/default.php

https://www.powerkaraoke.com/src/prod_powercdgburner.php

i nogle tilfælde skulle anydvd bruges til at knække krypteringen
https://www.redfox.bz/da/