/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
e-journal og sundhedsjournal
Fra : begga
Vist : 287 gange
300 point
Dato : 31-12-18 17:04

Hej
Kender nogen til reglerne for e-journal og sundhedsjournal? Jeg kan se i min log på sundhed.dk at der har været nogen inde og kige i både e-journal og sundhedsjournal. Ved kommende har kun legitimeret sig som sygepljerske.Der står ikke navn og heller ikke afdeling. På alla andre opslag står der en af delene eller begge. Håber nopgen kan hjælpe. Jeg ed godt at mankan kontkate regionen og få dem til at se men så skal personen , der har været inde orientres og retsforfølges hvis de har været inde uden at få lov, så derfor spørger jeg lige her i første omgang.

Kommentar
Fra : BossyD

Dato : 31-12-18 17:09

Ansatte i sundhedsvæsenet har lovlig adgang til dine sundhedsoplysninger, hvis du er i aktuel behandling.

Kun den læge, sygeplejerske eller lægesekretær, der er involveret i din behandling, kan få lovlig adgang til dine sundhedsdata.

Håber dette er svar på dit spørgsmål.

Godt nytår

Kommentar
Fra : begga

Dato : 31-12-18 17:13

Tak for svaret.Hvorfor kan man ikke se hvem vedkommende er ellerfra hvilken afdeling. Det er sket to gange

Kommentar
Fra : BossyD

Dato : 31-12-18 17:17

Det klan jeg ikke svare på, men jeg synes du skal få det undersøgt.

Kommentar
Fra : begga

Dato : 31-12-18 17:21

Ja, men så får personen det at vide. Men du synes det lyder mærkeligt?

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 300 point
Dato : 31-12-18 19:47
Kommentar
Fra : begga

Dato : 31-12-18 21:57

Det giver mening katekismus men ders tår kun sygepljerkse

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 31-12-18 23:10

Hvad er det, du har at skjule? De har under alle omstændigheder tavshedspligt.

Kommentar
Fra : begga

Dato : 01-01-19 10:48

Det er en person, der ikke har med mig at gøre og som ikke overholder sin tavshedspligt

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 01-01-19 16:13

Vær opmærksom på, at du i løsningen Min Log altid kan følge med og kontrollere om og hvorfra, der har været slået op i dine sundhedsoplysninger. Hvis du har mistanke om, at der uberettiget er foretaget opslag i din journal, skal du kontakte din region.
https://www.sundhed.dk/borger/service/om-sundheddk/om-portalen/datasikkerhed/portalens-beskyttelse-af-data/kontrol-af-opslag-e-journal/

Godkendelse af svar
Fra : begga

Dato : 01-01-19 16:53

Tak for svaret katekismus.