/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
min gamle Siemens EQ7 kaffemaskine
Fra : olarsen
Vist : 301 gange
500 point
Dato : 30-12-18 10:59

Maskinen vil ikke lave kaffe, bønner bliver kværnet og vand bliver forsøgt trykket igennem, men der sker ingenting og maskinen opgiver med et tydeligt 'suk' og en del 'dampudslip'. Har prøvet forskellige ting, bl.a. at udskifte bryggeenheden og 'drejeventilen', som sender vand ud til mælkeskummer m.m.
Jeg ved at man kan sætte maskinen i servicemode ved at trykke på knapperne i panelet, men hvilke knapper og rækkefølgen kender jeg ikke, nogen som ved noget?

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 500 point
Dato : 30-12-18 12:55

Det nemmeste er at rette henvendelse til Siemens
https://www.siemens-home.bsh-group.com/dk/service/online-supportcenter/problemlosning

Det er vist et større arbejde at læse manual
https://www.pdfmanualer.dk/siemens/eq-7-te713201rw/manual

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 30-12-18 13:04

Har været på link #2 tidligere, jeg føler mig overbevist om at Siemens ikke fortæller hvordan man sætter maskinen i servicemode, men jeg prøver det selvfølgelig i det nye år! Det jeg søger er om der er en person som ved det OG VIL FORTÆLLE DET!

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 31-12-18 05:58

Prøv at se denne video, det er godt nok en EQ6, men ofte 'genbruges' software og menuer i flere produkter

https://www.youtube.com/watch?v=xPTfL7Sjktc

Godkendelse af svar
Fra : olarsen

Dato : 16-03-19 16:14

Tak for svaret katekismus. ups den er da vist blevet syltet. Blev repareret af Siemens!