/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Skriftstørrelse i word.
Fra : Jimmy17
Vist : 482 gange
50 point
Dato : 01-07-03 01:36

Jeg har somme tider hentet tekst fra nettet, som indeholder forskellige afsnit i forskellige størrelser.
Tænkte på om det er muligt at gøre al teksten 2 punkter større uden at skulle ændre hvert afsnits størrelse.
For afhængig af tekstens størrelse, så tager det jo en del tid.
På forhånd tak!

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 01-07-03 05:53

Marker al tekst, gå så op og vælg hvilken størrelse du vil have.
Alt markeret vil nu få den størrelse .

MVH

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 01-07-03 07:45

CTRL+A bruges til markering af hele teksten.

Sren Rskilde

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 01-07-03 08:07

Hej

Jeg forstår dit spørgsmål således at der er forskellige størrelser i teksten, f.eks. noget er 10 punkter, andet 14 punkter og noget er 20 punkter. Og der skiftes flere gange ned igennem teksten. Nu vil du så øge størrelsen med 2 punkter generelt, til 12, 16 og 22 punkter.

Umiddelbart tror jeg ikke at Word kan klare dette, men hvis det bare er et spørgsmål om læsbarheden på skærmen, så kan du øge procenten som står i værktøjslinien, f.eks. fra 100% til 120%. Dette giver dog ikke nogen ændring i udskrifter, som stadig har de oprindelige størrelser.

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 50 point
Dato : 01-07-03 09:49

Marker teksten og tryk ctrl+shift+X

Dette øger alle skriftstørrelser med 2 punkter

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 01-07-03 23:55

: Better_Performance

Hvordan gøres den så mindre igen?

Kommentar
Fra : peddersen

Dato : 04-07-03 18:07

Lad være med at gemme og tryk ctrl+z

Kommentar
Fra : peddersen

Dato : 04-07-03 18:10

Og, glemte jeg, tryk ctrl+shift+y for at gøre det markerede mindre (i skridt på 2 pkt.)

Godkendelse af svar
Fra : Jimmy17

Dato : 04-07-03 22:52

Tak for svaret Better_Performance.
      Da du svarede på det oprindelige spørgsmål tilfalder point dig.