/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Den danske sang om en ung blond pige
Fra : ingelein
Vist : 503 gange
50 point
Dato : 19-12-18 09:59

Jeg var ved at få kaffen galt i halsen, da jeg læste om at man på CBS. (Copenhagen Business Scool) ikke måtte synge en af Danmarks smukkeste sange fra 1924. Den skulle være racediskriminerende! Hvad f..... er vi havnet i? Et af vore vigtigste våben for sammenhold under sidste VK var netop sangen. Tror ikke at de har sunget "det haver så nyligen regnet, åg på nakke og lås for vor mund. Frø af ugræs er føget over hegnet................" så bliver CBS nok lukket.
I det hele taget synes jeg at der bliver sunget alt for få af vore sange fra højskolesangbogen i det daglige. Der blev sunget rigtig meget i mine unge dage (født i Sydslesvig 1940).
På et tidspunkt skulle sange være pjattede og vores sangskat gled i glemmebogen. Jeg er nok den eneste i familien der kan tulle rundt om juletræet uden sangtekst i hånden. ......
Hvis vores sangskat skal ses som et oprør mod de fremmede i dag, de er jo ikke vores fjender, men skulle gerne ville vores venskab, må de have lært at acceptere vores sangskat, ligesom vi accepterer eller tolererer deres forskellighed.
Men...... jeg er vokset op med dansk og tysk og har gået i dansk børnehave og skole i Flensborg, været spejder etc. og kendte kun danske sange. Da jeg efter realeksamen skulle vente på at komme i lære og ikke var fyldt 18 år, blev jeg tvunget til at gå på en tysk erhvervsskole i et par måneder. Det var rent til grin. Selvom vi var næsten voksne, var der en helt anden form for læring og disciplin. Det værste var dog de stadige opfordringer til at synge med på de tyske sange, som jeg overhovedet ikke kendte, og i kraft af min danske opdragelse og krigens minder foragtede. Men jeg var jo tvunget til at gå på det der "buddingeakademi" (stedets øgenavn) helt i modsætning til de minoriteter, som frivilligt går på CBS OG IKKE SKAL FORHINDRE OS INDFØDTE TIL at BRUGE VORES SANGSKAT!

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 19-12-18 10:06

Det er jo ganske OK man ikke er enig med teksten og måske endda væmmes. Så må man forlade lokawt eller undlade at synge med i “protest”
Forlader man lokalet, så er man selvfølgelig holdt uden for.

Synd og skam at man kan føle sig uden for, blot fordi man ikke kender sangen og kan synge med eller forsi man føler sig diskremineret grundet blond hår, eller hvad der er faldet den brune person det for brystet

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 19-12-18 11:20
Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-12-18 12:05

"Den danske sang er en ung brun pige".

Gældende for eftertiden......bare så i ved det.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 19-12-18 12:32

Nu sender man igen Iranere hjem, med op til 40.000,- på lommen.

Dejligt at være uden for "livsfare", blot man har penge med.

Det "kører" bare for lille Danmark.

M.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 19-12-18 13:43

Lidt flere svindlere og vi er ovenpå! På hvad?
Nej, nu må jeg hellere passe mine BRUNKAGER og huske chokoladen på marcipanen. Måske hvid chkolade i ren protest
Ingelein

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 19-12-18 13:45

Ufatteligt, at danskerne ikke bliver krænket af at blive tvunget til at spise halalslagtet oksekød.

Den folkelige John Mogensen, må ha' krænket mange ikke danske med sangen: "Danmarks jord for de danske"

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 19-12-18 14:44

Jeg forudser et snarligt forbud mod afspilning af "White Christmas"

Meteorologer skal stoppe med at tale om hvid jul.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 19-12-18 23:47

Citat
Ufatteligt, at danskerne ikke bliver krænket af at blive tvunget til at spise halalslagtet oksekød.

Det har pi...t mig af i mange år, at en imam står og beder for kyllingerne når de slagtes.

Jeg kan forestille mig hvilket ramaskrig der ville lyde, hvis det var en kristen præst der gjorde det samme.

Citat
Den folkelige John Mogensen, må ha' krænket mange ikke danske med sangen: "Danmarks jord for de danske" [Glad]

Når først den bliver opdaget, så bliver den nok hurtigt forbudt.

Citat
Jeg forudser et snarligt forbud mod afspilning af "White Christmas"

Meteorologer skal stoppe med at tale om hvid jul.

Så må vi kræve, at Sort Sol skifter navn.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 20-12-18 00:38

Det beviser bare igen og igen at de danske folkevalgte står altså ikke side om side med de Ariske danskere, og bare ordet Ariske kan vække andre minder frem, men kan på ingen måde sammenligned med Statens flygtninge politik.

Men de folkevalgte i en stor strøm ved med at importere andres problemer, og især utilpassede møj yngel som heller vil lege Cispus med Loven end med virke til et pænt samfund.

Men skal vi lade et par mere eller mindre højt uddannede? åbenbart diktere Danmarks Grundlov.

Jeg personligt væmmes ved, at når der står en idiot og kalder til bøn eller hvad beder de om, er det folkemord på Staten de bor i, DE stakkels mennesker.

GAD VIDE OM DE OGSÅ STÅR I kø FOR EN HALAL FLÆSKESTEG
denne Jul.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 20-12-18 00:41

Der skulle vist stå IKKE halal SVINE steg,
eller bare God Jul

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 20-12-18 01:02

Og alt andet kært Dansk som J Mogense, bliver garanteret FORBUDT, af netop de kære folkevalgte.
Billeder og gammelt dansk SLANG udtryk skal radificers og have nye og pæne ord som.
Jeg købte en nigger/ flødee bolle er blevet omdøbt mange gange gennem tiden ? hvad med en skum kage med sort? betræk på.

Problemet er at det redigeres af ikke Danskere men bliver til Lov ved Danskere.

Gad vide om de Dansk Venlige står bag? kramme folket der skal da godt deles alt og intet ud mellem de mennesker, et enkelt DAWs kunne måske virke mere logisk.

Tvivler ærlig talt på at en skide PHD eller lignende kan føle sig forfulgt af udtryk, som de måske selv har opfundet.

Muslimer og andet herrefolk havde slaver før det over hovedet var tale om i nyere tidsregning, men det kan de ikke selv huske, trods det står i både den ene og anden Bog.

Selv en film som Styrmand Karlsen, Far til fire, og Lille Dorte og mange andre, synger de om niggere, men de film skal danskerne nok udelukkes for at se i fremtiden, det kunne jo gå ud over børnene der ser skidtet, og til den tid ikke aner hvad sprog vi enegang snakkede i Danmark
Findes sikkert ikke i handelen om et par år.

Stakkels Danmark

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 20-12-18 09:25

Altså, jeg har aldrig hørt om at sort/brun/kommune/rødhårede ægte danskere har følt sig krænket af at man skulle være blond for at være en del af "sangen".
Jeg har heller ikke kæmpet med sværd og skjold! Så send dog de mennesker hjem eller derhen, hvor peberet gror. De vil os jo ikke!
Ingelein

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-12-18 10:31

Jeg tror såmænd ikke, det alene er sangen hun føler sig krænket over. Måske lige så meget for at afprøve sin magt over for det danslke samfund.

Og den fik hun jo bevist øjeblikkeligt. Man faldt på knæ med det samme, og sagde "bebe".
Så det varer nok ikke længe, før hun har et nyt "problem", med krænkelse.

Iøvrigt er de blonde danskere vel i mindretal. Rigtig mange er sorthårede/mørkhårede, som jeg selv har været.

Jeg kan huske, for mange år siden, vi var inde et sted i Århus for at få et bøf. Det var araber typer, der serverede.
Jeg mumlede lidt om at få serveret af sådan en sortsmusket ka`l. Så sagde min datter: Det kan du ikke tillade dig at sige, du er jo selv sortsmusket.

Nåe ja. Så måtte jeg jo æde den.

M.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 20-12-18 12:02

Citat
Iøvrigt er de blonde danskere vel i mindretal. Rigtig mange er sorthårede/mørkhårede, som jeg selv har været.

Man kan jo også være mørk-blond.
Også inde under den farve man evt. selv har påført.

Citat
Jeg mumlede lidt om at få serveret af sådan en sortsmusket ka`l. Så sagde min datter: Det kan du ikke tillade dig at sige, du er jo selv sortsmusket.

Der er jo tidligere kommet andre folkeslag til DK, så mange danskere kan jo sagtens have gener udefra.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 20-12-18 18:55

Citat
Det beviser bare igen og igen at de danske folkevalgte står altså ikke side om side med de Ariske danskere, og bare ordet Ariske kan vække andre minder frem
Bare lige for en god orden skyld. Det var altså ikke tyskerne/nazismen der opfandt begrebet, ariske race.
Det blev allerede fremsat i midten af 1800-tallet af den franske forfatter og diplomat, Arthur de Gobineau, i hans "Afhandling om Menneskeracernes Ulighed"
Den tyske nazisme drejede sig først og fremmest om, at hævde tyskheden i forholdet til Versaillestraktaten med dens konsekvenser for det tyske folk.

Som jeg har skrevet 100 gange før. 2. verdenskrig startede da Versaillestraktaten blev underskrevet og dermed ydmygelsen af det tyske folk.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 20-12-18 19:37

En af vore ellers afholdte sangerinder, Anne-Dorte M. synes at sangen er forkert og bør måske omskrives til "dejlig pige" i stedet for blond pige. Poesie forstår hun sig vist ikke på. Men den ide giver jo omtale. Hellere dårlig omtale end slet ingen . Jeg har købt den sidste CD af hende.
Ingelein

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-12-18 23:31

"Kunstnere" er pr. definition røde i betrækket. Det har jeg lagt mærke til, gennem et langt liv.
Det være sig Skuespillere, sanger, forfattere og malere. (Lige dem jeg hurtig kan nævne).

Selvfølgeligt er der undtagelser, men sådan generelt...... og hende Anne Dorte, er sikkert ingen undtagelse.

Især de røde, vil gerne have vort land fyldt op med alle mærkelige folkeslag. Og jo mere det koster os, jo bedre.

Glemte jeg li`e journalister....

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-12-18 15:05

Hvis man ikke kan lide de Danske værdier og sange.........................hva' dælen er man så her for.
Igen vil jeg påpege, at det intet har med tro eller rasisme, men udelukkende et forsøg på, at omvende / forskrække / skaffe sig magt over et fremmed land.
I min verden bliver de Dansk-hadende mennesker aldrig velkommen her i landet.

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 50 point
Dato : 21-12-18 19:12

Citat
Hvis man ikke kan lide de Danske værdier og sange.........................hva' dælen er man så her for.
Igen vil jeg påpege, at det intet har med tro eller rasisme, men udelukkende et forsøg på, at omvende / forskrække / skaffe sig magt over et fremmed land.
I min verden bliver de Dansk-hadende mennesker aldrig velkommen her i landet.

Jeg er helt enig.

Skik følge eller land fly.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 14-02-19 09:43

Tak for svaret Troldepige.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 14-02-19 10:36

Velbekomme.