/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Produkt nøgle.
Fra : Mosebaek
Vist : 290 gange
100 point
Dato : 17-12-18 11:55

HP 17" bærbar. Win10. (heldigvis) ikke opdateret. To år gammel.

Hvor finder jeg produkt nøglen, på 25 cifre. Ikke at forveksle med produkt id, som kun er på 20 cifre.
Ikke fordi jeg har brug for den, det hele kører fint. Men i påkommende tilfælde....

Jeg har kigget på emballagen, i system, haft batteriet ude. Intetsteds er den fundet.

M.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 17-12-18 12:00

Du kan evt prøve at hente Belarc her:
https://www.belarc.com/products_belarc_advisor
Den er gratis.
Den henter ALLE produktkoder og alle mulige andre oplysninger om din PC.
Jeg har altid en papirudskrift fra den ligende - netop i tilfælde af ...

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 17-12-18 12:42

magical jelly bean keyfinder v2.0.10.11
nem lille keyfinder

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-12-18 13:59

Denne her er også god, pak ud og kør exe filen ProduKey.exe

ProduKey v1.93 - Recover lost Windows product key (CD-Key) and Office 2003/2007 product key.

http://www.nirsoft.net/utils/produkey.zip
og til 64bit system
http://www.nirsoft.net/utils/produkey-x64.zip

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 17-12-18 15:13

Der sidder da selvfølgelig et ægthedsbevis et eller andet sted på maskinen, og der skulle aktiveringskoden gerne stå.
PS. Pas på med de foreslåede programmer. Min erfaring er at der ofte følger noget snavs med, som din antivirus ikke synes om.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 17-12-18 15:17

Der følger ikke snavs med Belarc.
Det er et sikkerhedsprogram beregnet for store virksomheder, men er gratis for singlebrugere (men uden skkerhedsdelen). Det er ultra prof og hentes direkte hos firmaet!

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 17-12-18 17:14

Jeg kan også anbefale Belarc som du kan downloade her https://www.belarc.com/en/products_belarc_advisor
Det er et link direkte til Belarc

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-12-18 17:51

Jeg har altid været lidt tøvende med at downloade noget ukendt. Så jeg skal lige tage mod til mig. Maskinen er jo sendt fra HP, gennem Føtex. Med alt installeret.

Der er ikke skygge af produktnøgle, i hverken emballagen eller på pcen. Ej heller i batteri rummet. Har lige kigget det hele igennem igen.

Vi lader det stå lidt. Til gengæld har jeg et nyt alvorlig spørgsmål. Det drejer sig om konen.

M.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-12-18 18:45

Der er intet FARLIGT i dette
https://www.kandu.dk/spg179635.aspx#2048410

Der bliver ikke installeret noget!

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 100 point
Dato : 17-12-18 20:24

Du finder ikke produktnøglen nogen steder. På ALLE nye computere er nøglen lagt ind i UEFI eller som det hed tidligere, BIOS og derfor, HVIS du står i en situation hvor du har brug for at geninstallere Windows.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 17-12-18 21:28

Tak for svaret webnoob. Jeg tror dit svar er rigtig. Jeg har nemlig læst lidt om UEFI.

Så jeg vil lade dette "problem" bag mig, indtil det evt. bliver aktuelt.

M.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 17-12-18 21:57

Til gengæld har jeg et nyt alvorlig spørgsmål. Det drejer sig om konen.

Hvad er det spørgsmål?

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 18-12-18 06:35

Belarc er helt sikkert at bruge, og virker 100%

Det er flere år siden at der var labels med licensnummer på en PC.
Det ligger i UEFI/BIOS, og skal endda ikke engang skrives ved evt. geninstallation af Windows, da Windows 'bare' læser det fra UEFI/BIOS

Meget nemmere end det var før