/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Fuske med stel nr.
Fra : mahir
Vist : 419 gange
50 point
Dato : 30-06-03 23:50

Hvis man tog til Tyskland og hentede en bil og bankede et andet stel nr ind eller svejsede et andet stel nr fra en bil magen til, kan de virkelig opdage det??
For alle de gange jeg har været til syn med en bil er det altid et eller to steder de kigger.
Der må da være nogle der gøre det??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-06-03 23:59

spørg politiet

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 30-06-03 23:59

hvorfor ik bare køre uden forsikring og plader hvis du alligevel er ligeglad med loven..??

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-07-03 00:08

Hvis du nu har været til syn med en bil flere gange, så har du vel lært det.... går jeg ud fra?
Blev bilerne godkendt?????

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 01-07-03 05:58

Der er som regel flere steder stelnr. er hugget ind. Det er næsten umuligt at snyde med.
Det er jo også ulovligt, så det er nok det forkerte sted du spørger.

MVH

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-07-03 08:53

Man kan svindle med alt det man vil svindle med. Man kan også stjæle, røve, bedrage og slå ihjel.

Nogen bliver opdaget, andre ikke.

Nogen overholder loven, andre gør ikke.

Jeg har faktisk et par fif fra mine mindre hæderlige mekanikervenner, men jeg synes ikke rigtigt der er nogen grund til at opfordre til omgåelse af den danske lovgivning - hvor uretfærdig den end måtte være.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-07-03 08:57

Er synsfolkene på dupperne, er de ret skrappe til at afsløre lusk. Retfærdighedens sværd falder promte, med bøde og fuld afgift på bilen. Så det er nok værd at overveje om man vil tage chancen. D'herrer kommer jo til at kigge på bilen hvert andet år, så faren er ganske overhængende.

PS og selvom du sælger den, kan man snildt gå tilbage i systemet, og så hænger du stadig med den unævnelige i vandskorpen.

Kommentar
Fra : AbsoluteBaby

Dato : 01-07-03 18:44

Jeg syntes...
Ærlig talt, at det er det mest latterlige dumme spørgsmål du fremstiller der Mahir... Du må som os andre, bide i det sure æble, hvis der er noget du vil have, og ikke har råd til.
Så må du spare? Eller lade være med at få det, i grunden meget simpelt.
Luk venligst spørgsmålet.

Accepteret svar
Fra : banzon

Modtaget 50 point
Dato : 02-07-03 21:50

Hej Mahir
Først ligesom de andre "lad være med det, det er både farligt og giver ret stor straf når det bliver opdaget og det er der ret stor risiko for.
Hvis statens bilinspektion eller politiet fatter mistanke gennemlyser/røngtenfotograferer de med det samme din bil og der bliver rent faktisk taget en del hvert år som har fusket med stelnummrene.
Det var ret populært i Odenseområdet for en del år siden blandt nogle ophuggere som importerede bilerne fra sweitz og svejsede de gamle stelnumre over i de biler som de havde hentet i sweitz.
Det som mange gange afslører folk er, at de biler som bliver importeret normalt ikke har rust (hvilket ikke er normalt i danmark) og, at de normalt er ret veludstyret, med en masse udstyr som IKKE er i de danske biler på grund af afgiften.

Det er rent faktisk sådan at man bliver uddannet i hvad der er alm. i de biler der impoteres til danmark, og dermed er ret god til at afslører biler der kommer fra andre lande.
Prøv selv at spørge derude hvilke modeller der bliver synet uden afgift, så får du en ret god bedømmelse af hvordan de er uddannet

Det vil i praksis sige at hvis du skulle få held med det så skal det være en bilmodel som du kan finde herhjemme, med nø´jagtig det samme udstyr, og den samme mængde rust jævnt fordelt over det hele, evt. rustbehandling, og sidst men ikke mindst så skal dem der svejser stelnummeret over i din nye bil være ret skrappe til det hvis det ikke skal kunne ses med det blotte øje.

Spørgsmålet er så om det kan svarer sig ???

/banzon

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 04-07-03 08:14

Stl nr bankes ind med ganske alm nr piber. Når du får udskiftet stedet hvor stl nr er sat,banker værkstedet et nyt(samme nr) ind.Sagen er først speget når du skal synes,reg attest har påført Stl og motor nr ,og de skulle helst svare til det der ligger i bilen.Så du skal ud i noget ducumentfalsk , og det er vist mindre klogt med den viden du har om registrerings regler.
Mvh Ole

Kommentar
Fra : mahir

Dato : 06-07-03 02:14

Til "alle" de overfladiske som svaret på det her spørgsmål, hvor de har brugt en logisk konklusion og ikke en forstandmæssig tænkning før de har svaret på spørgsmålet.
1. Hvorhenne har jeg nævnt at jeg vil fuske???
2. Hvorfor tror nogle at når man stiller sådan et Spørgsmål at så er man potential kriminel??
3. Det er bare et spørgsmål jeg stillede for det virker for MIG at se at det er total let at fuske med det HVIS man VIL for til syn er det hele tiden det samme sted de tjekker.
4. Er det MÅSKE fordi mit navn lyder anderledes end et normalt dansk navn at NOGLE FOLK ANGRIBER på sådan en måde og siger at her i Danmark gør vi sådan og sådan. For sådan et svar for man NÆSTEN altid når man stiller sådanne spørgsmål og især hvis man hedder Mahir eller Hassan.
5. Det er et forum hvor man rent demokratisk Ytringsmæssig kan stille de spørgsmål man vil, FOR HER I DANMARK HAR VI NOGET DER HEDDER YTRINGSFRIHED.

Kommentar
Fra : mahir

Dato : 06-07-03 02:14

Til "alle" de overfladiske som svaret på det her spørgsmål, hvor de har brugt en logisk konklusion og ikke en forstandmæssig tænkning før de har svaret på spørgsmålet.
1. Hvorhenne har jeg nævnt at jeg vil fuske???
2. Hvorfor tror nogle at når man stiller sådan et Spørgsmål at så er man potential kriminel??
3. Det er bare et spørgsmål jeg stillede for det virker for MIG at se at det er total let at fuske med det HVIS man VIL for til syn er det hele tiden det samme sted de tjekker.
4. Er det MÅSKE fordi mit navn lyder anderledes end et normalt dansk navn at NOGLE FOLK ANGRIBER på sådan en måde og siger at her i Danmark gør vi sådan og sådan. For sådan et svar for man NÆSTEN altid når man stiller sådanne spørgsmål og især hvis man hedder Mahir eller Hassan.
5. Det er et forum hvor man rent demokratisk Ytringsmæssig kan stille de spørgsmål man vil, FOR HER I DANMARK HAR VI NOGET DER HEDDER YTRINGSFRIHED.

Kommentar
Fra : mahir

Dato : 06-07-03 02:14

Til "alle" de overfladiske som svaret på det her spørgsmål, hvor de har brugt en logisk konklusion og ikke en forstandmæssig tænkning før de har svaret på spørgsmålet.
1. Hvorhenne har jeg nævnt at jeg vil fuske???
2. Hvorfor tror nogle at når man stiller sådan et Spørgsmål at så er man potential kriminel??
3. Det er bare et spørgsmål jeg stillede for det virker for MIG at se at det er total let at fuske med det HVIS man VIL for til syn er det hele tiden det samme sted de tjekker.
4. Er det MÅSKE fordi mit navn lyder anderledes end et normalt dansk navn at NOGLE FOLK ANGRIBER på sådan en måde og siger at her i Danmark gør vi sådan og sådan. For sådan et svar for man NÆSTEN altid når man stiller sådanne spørgsmål og især hvis man hedder Mahir eller Hassan.
5. Det er et forum hvor man rent demokratisk Ytringsmæssig kan stille de spørgsmål man vil, FOR HER I DANMARK HAR VI NOGET DER HEDDER YTRINGSFRIHED.

Kommentar
Fra : AbsoluteBaby

Dato : 06-07-03 13:17

Hvorfor går du ikke en tur en til folketinget med den påstand du fremsætter der?
For mig at se, har det ikke en skid og gøre med om du hedder Hassan eller Mahir, jeg er pisseligeglad og især da 40 % af min omgangskreds IKKE stammer fra Danmark.
Men når man fremsætter et sådant spørgsmål, må du tage de "dumme" svar med, som kommer ved et sådant "dumt" spørgsmål.
Det er ikke noget at pive over, eller føle sig forfulgt eller krænket over.
Som du selv siger, ytringsfrihed, den går vel begge veje? Vi må vel også have lov at henholde os til den når vi svarer dig.
Slut!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-07-03 13:21

Til mahir:

Der er nogle, der gør det, derfor kigger de altid et eller to steder.

mvh ans

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 06-07-03 19:23

Fra Mahir <<Hvis man tog til Tyskland og hentede en bil og bankede et andet stel nr ind eller svejsede et andet stel nr fra en bil magen til, kan de virkelig opdage det??>>

Svarene var hertil at ja det kan de godt og derudover en masse kommentarer om at det var, dumt, latterligt, ulovligt og en hel masse andet....
Måske fordi nogle tænkte at nu går Mahir igang med at importerer biler fra tyskland, og det kunne man da også godt tro Mahir.
Du formulerer selv spørgsmålene som om det er noget du kunne tænke dig at gøre HVIS det ikke lige kunne opdages, derfor får du en ret kraftig reaktion fra de næste indlæg.....

<<<For alle de gange jeg har været til syn med en bil er det altid et eller to steder de kigger.>>>

Ja det er vi enige om....

<<<Der må da være nogle der gøre det??>>>

Ja der er masser

/banzon

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-07-03 19:44

Til banzon!

Jeg har stillet mig det samme spørgsmål. Hvorfor vil han vide det? Ytringsfrihed eller ej, her hjælper kandubrugerne ikke til noget ulovligt.

ans

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 07-07-03 12:00

Hej Ans

Nej det har du da ret i, men nu har jeg set mange sjove spørgsmål fra Mahir, og hvis han skulle udføre dem alle så ville han få meget travlt.
Prøv at søge på mahir så kan du se hvor mange sjove/gode spørgsmål han stiller og det er ikke småting.
Så jeg tog ikke spørgsmålet så alvorligt da jeg mente det bare var en tanke, men omvendt ville jeg lige gøre ham opmærksom på formuleringen.
Jeg mener også at jo flere spørgsmål der kommer her, jo klogere bliver vi alle, eller sagt på en anden måde.

>her er ingen dumme spørgsmål, kun dumme svar<

Så spørg bare løs, jeg vil ihvertfald gøre mit bedste for at svare på alle dem jeg tror jeg har lidt forstand på. ( jeg er iøvrigt kørelærer så der er helt klart noget jeg gerne svarer på )

/banzon

Kommentar
Fra : mahir

Dato : 11-07-03 18:16

Hvis Du A- baby er så klog så bevis udfra mit spørgsmål at jeg gør det som du mener jeg gør ingen logiske konklusioner men meget gerne udfra reliteten

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-07-03 18:35

Mahir!

Tilbage til udgangspunktet.

Svar på spørgsmål 1: Ja

Svar på spørgsmål 2: Ja

Derfor kigger de altid efter et eller to steder.

mvh ans

Kommentar
Fra : banzon

Dato : 13-07-03 11:02

Hej alle

Da jeg syntes at dette er kommet langt udover hvad jeg gider at bruge min tid på lukker jeg for mails til dette emne

hilsen banzon

Kommentar
Fra : AbsoluteBaby

Dato : 13-07-03 14:58

Samme her..

Kommentar
Fra : mahir

Dato : 14-07-03 00:50

Total til grin. Sådan nogle hovmodige og urealistiske mennesker kanne ikke argumentere for mit forsvar og griber straks til en handling som slet ikke har noget med vores diskution at gøre.
Vær dog mænd og tag det som det er??? TAK TIL ALLE DEM SOM HAR SVARET PÅ MIT SPØRGSMÅL:)

Kommentar
Fra : knas_r

Dato : 15-07-03 00:15

det er sku da egentlig meget underholdene at sidde og læse det her :) :D

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 22-10-03 09:51

Mahir, hvis du vil lukke spørgsmålet (hvilket er almindelig høflighed), trykker du på accepter kommentar som svar øverst til højre over det svar der passer dig bedst.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-12-03 16:07

mahir
Du stillede spørgsmålet den 30.06.03. Kan du ikke lukke dit spørgsmål? Dine point får du ikke tilbage.
Accepter et af svarene.

mvh ans

Godkendelse af svar
Fra : mahir

Dato : 10-12-03 18:37

Tak for svaret banzon.