/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Bøde
Fra : abbaba
Vist : 300 gange
100 point
Dato : 07-12-18 21:46

Har vist eller måske, fået en i Danmark ulovlig kniv konfiskeret i Tolden.
Siger afsender fra Kina, har intet hørt selv.

Hvad sker der så nu, og jeg tænker på at Told skal vist videregive det til Politi, og så går alle klokker jo igang for en lille kriminel person.

Men hvordan får jeg sagens gang at vide, hvis jeg intet har fået at vide af Told.

Står der en betjent i døren og siger ? hvad, eller er det bare et bødeforlæg i Eboks og intet andet.

Og det er ikke så meget (dumme) bøden, mere at jeg har dummet mig noget så dumt.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 08-12-18 00:13

Uh... Når pakker med knive bliver taget i tolden, bliver der oprettet en sag på det. Herefter bliver modtageren af pakken kontaktet og sigtet for brud på knivlovgivningen.
https://www.fyens.dk/faaborg-midtfyn/Koebt-i-udlandet-Fynske-unge-risikerer-politisag-for-knivkoeb-paa-nettet/artikel/3237174

https://sn.dk/Sjaelland/Derfor-skal-du-ikke-koebe-ulovlige-knive-paa-nettet/artikel/746799

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 09-12-18 22:48

Har selv læst hvad sådan man lige kan slå op på nettet, og siden dine links er der lavet nye love og regler.

Har før importeret store knive uden problemer.

Jeg har samler tilladelse til den slags, hvis det har meget med sagen at gøre.

Men det jeg egentligt efterlyser, er om der står et par betjente og forkynder eller anholder mig? eller der bare ligger noget i min Eboks? at betale eller ej.

Kommentar
Fra : abbaba

Dato : 09-12-18 22:49

Og forresten tak for svar.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-12-18 23:40

Har fået nogle viagra piller konfiskeret i tolden, og der skete ikke mere

Godkendelse af svar
Fra : abbaba

Dato : 11-12-18 01:06

Tak for svaret katekismus.