/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Valuta
Fra : sdam
Vist : 313 gange
100 point
Dato : 01-12-18 16:11

Vi skal snart en tur til Ægypten. Hvilken valuta - i kontanter - er bedst at tage med derned - EURO eller US-dollar?

Accepteret svar
Fra : poten

Modtaget 110 point
Dato : 01-12-18 16:28

EURO er ganske fortrinlige...

Kommentar
Fra : poten

Dato : 01-12-18 16:33

Som en eller anden skrev:

Mit råd til dig er, at tage Visa med. Der er hæveautomater overalt. Cairo, Aswan, Luxor, Sharm El Sheikh.....du kan finde hævemaskiner selv ved pyramiderne! Det er nemt og bekvemt, man behøver ikke hele tiden gå rundt med en frygtelig masse kontanter på lommen. Desuden kan man, uden gebyrer, betale med Visa i en del større restauranter/butikker.

Du skal selvfølgelig have nogle kontanter med hjemmefra, indtil du finder ud af hvor du kan hæve penge. Jeg plejer at tage 500-1000 ægyptiske pund med hjemmefra. Vær opmærksom på, at der er grænser for for mange ægyptiske pund, man må tage med ind og ud af landet! (Jeg tror 1000 er max.?)

Drop det med dollars, så skal du bare veksle dem igen i Ægypten.....det er der absolut ikke noget formål med. Man betaler alligevel med ægyptiske pund allevegne. Det er ikke almindeligt, at betale med dollars i butikker, restauranter, taxa m.m. Man bruger den lokale valuta.

!!!Det eneste du skal være opmærksom på er, at en del rejsebureauer kun tager sig betalt i euro og dollars for nogle af deres udflugter!!! Så ved du på forhånd, at du skal med på en udflugt arrangeret af dit rejseselskab, så kan det måske være en fordel med dollars/euro til det formål.

Der er også en del dykkercentre der foretrækker, at handle i dollars/euro.....til gengæld tager en del også Visa.

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 01-12-18 16:33

Tak for svaret poten.