/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Marrakech aftalen.
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 497 gange
500 point
Dato : 29-11-18 21:39

Det er ikke meget vores sjovnalister skriver om Marrakech aftalen udover, at sjovnalisterne og statsministeren hævder at aftalen ikke er juridisk bindende.
Hvorfor i himlens navn skal aftalen så underskrives ? Eller i det mindste, oversættes til dansk.

Indtil videre har EU-landene Ungarn, Polen, Tjekkiet og Østrig afvist at underskrive, samt USA, Australien og Kroatien har meldt ud, at de ikke møder op i Marrakesh d. 10.-11. december, når aftalen underskrives af bl.a. statsminister Lars Løkke Rasmussen.

Er statsministeren ved at begå højfrrædderi i mod den danske befolkning...?
Så vidt jeg har har forstået, er der et markant flertal i den danske befolkning i mod underskrivningen.
Der burde helt klart afholdes en folkeafstemning, men selvfølgelig, som Jens Rohde og Klaus Hjort sagde i ”Debatten”: ”Folkeafstemninger er farlige”

Må jeg ved samme lejlighed ønske alle ”Kanduer” en glædelig kultur! (Åbenbart det nye ord for jul, blandt de kulturradikale)

Et PS.

I 1988 var der 95.025 ikkevestlige indvandrere eller efterkommere i Danmark. I 2018 er der 493.468, en femdobling på 30 år. Og Danmarks Statistik forudser, at der i 2060 vil være  867.258 ikkevestlige indvandrere  og efterkommere i Danmark.

Altså = 867.258 hjemmehjælpere som en anden skribent skrev for et stykke tid siden.

Accepteret svar
Fra : modersvilje

Modtaget 510 point
Dato : 29-11-18 22:13

Hvis Lille Lars fra Græsted skriver under skal han erklæres fredløs!
Vi har kristne danske traditioner i Danmark og vil folk følge vore kristne danske og nogle hedenske traditioner kan de ansøge om et 3mdr visum med begrænset arbejdstilladelse - lever de efter den islamske ideologi kan de komme som turist i 14 dage og så kan de komme igen om 2 år på de samme betingelser! Men det er ikke det som Lars lover - Lars løkke lover nemlig greve Richard Nikolaus Eijiro Graf Coudenhove-Kalergi s forslag om Europas fremtid =>

https://da.wikipedia.org/wiki/Richard_Nikolaus_Eijiro_Coudenhove-Kalergi

dette er et digert værk som fortæller fremtiden for Europa!

En god og kærlig jul ønskes jer alle og skriv jeres juletraditioner ned til familien for om 10 år må du ej heller i Danmark kalde et julemarked for andet end et vintermarked!

god Jul
MV2

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 30-11-18 01:08

Hvad gør man ikke, for (som det ser ud fra min stol) at svigte sig til en (i forhold til folkepensionister) overbetalt pensionstaburet?

Man har kaldt Britta 115mio Nielsen for et ondt og dårligt menneske, men det her rammer den samme gruppe langt, langt hårdere.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 30-11-18 06:20

Vi skal ikke underskrive flere 'underlige' aftaler!

Tværtimod skal vi ud af nogle af de allerede underskrevne aftaler, der forhindrer os i f.eks at kunne sende kriminelle ud af landet.
Eller konflikter med dansk lovgivning og grundloven.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 30-11-18 15:42

Lad mig til en begyndelse slå fast: Hvad enten DK, som det ser ud nu i 11.time, tilslutter sig denne erklæring eller ej, så giver jeg ikke en døjt for, at den ikke er juridisk bindende - nej ikke nu og her, men på det længere sigt? Lur mig, så skal den nok blive det, altså juridisk bindende.
Men lad mig kort være djævelens advokat:
Man er vist ikke vidende om, at der ved mødet ikke SKRIVES UNDER, men ved håndsoprækning tilkendegives: for/imod (iflg. Jyllandsposten d.d.) - om det så har nogen betydning i det lange løb, hvilket jeg tvivler på.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-11-18 21:10

Citat
Man er vist ikke vidende om, at der ved mødet ikke SKRIVES UNDER, men ved håndsoprækning tilkendegives: for/imod (iflg. Jyllandsposten d.d.)
Det var jeg faktisk ikke klar over. Men stemmerne for/imod bliver vel ført til protokol ?

Kommentar
Fra : ottoludvig

Dato : 30-11-18 22:39

Kaptajn Tommy har fuldstændig ret - og det gælder også kommentarerne fra hjkofoed, dogvillestar og lgs rammer naturligvis med sin skarpsindige iagttagelse plet, for naturligvis er det rent nonsens, når cand. jur. Lars Løkke Rasmussen (med den uddannelse burde han vide bedre) peger på, at aftalen ikke binder juridisk. Enhver aftale binder. Nogle aftaler binder så stærkt, at der følger voldsomme sanktioner i kølvandet på overtrædelse af aftalen. Andre aftaler er moderat bindende, - vi følger dem, ellers risikerer vi at stå i et dårligt lys. Og endelig er der de aftaler, der (som af Løkke) kandes uforpligtende, ok, hurra for det, der er kun intentioner eller hensigtserklæringer, som vi måske en gang i en fjern fremtid kunne få lyst til at rette ind efter. Er det sådan, det forholder sig? Nej. Det er sniksnak. Lgs rammer helt rigtigt, for Verden fungerer altså ikke sådan, at der både findes aftaler, der binder og aftaler, der ikk ebinder. På engelsk er en aftale en kontrakt, contract, på det næststørste og trediestørste sprog, spanslk ogf protugisisk, hedder det contrato, -det betyder helt enket en forpligtelse (trato), der indgås mellem (con) flere parter. Som sædvanlig kan vi ikke stole på LLR.
Hvad kan vi almindelige mennesker, kandu-brugere - og andre - gøre? Vi kunne f. ekse sende en mail til et folketingsmedlem, som vi har stemt på. Eller vi kan ved næste valg stemme på DF, der højt og larmende råber op om, at ca. 10 ander europæiske lande siger nej til at tislsutte sig aftalen.
Er der ikke andre forslag til, hvad vi kan gøre? Er der ikke en politiker, der læser denne tråd?

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 30-11-18 23:36

Vi cirkler her som i talløse andre diskussioner rundt om det såre enkle spørgsmål: vil vi eller vil vi ikke have islam inden for døren? Jeg har ikke orket at læse denne deklaration eller den foregående, som dengang vakte en del røre og som også havde fokus på lande fra den islamiske verden contra den øvrige verden. Men hele vejen igennem: pro et contra islam i den ikke-islamiske verden. Det er vel det enkle spørgsmål, som hver især bør tage stilling til og handle/debattere efter.
Derfor: migration er, om ikke lig med, så for en overvejende stor dels vedkommende ensbetydende med mere islam i modtagerlandene - vil man det eller ikke? Relativt enkelt spørgsmål, som enhver må gøre op med sig selv, om man vil.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-12-18 16:06

Citat
Man er vist ikke vidende om, at der ved mødet ikke SKRIVES UNDER, men ved håndsoprækning tilkendegives: for/imod (iflg. Jyllandsposten d.d.)
Jeg har ledt og ledt, læst stort set alle artikler omkring emnet, intet sted er jeg stødt på, at det skulle foregå ved håndsoprækning. Kun ved underskrivelse.

lgs, har du et link hvorpå der står, at seancen skal foregå ved håndsoprækning ?

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 01-12-18 16:56

Håndsoprækning i Marrakesh:

https://jyllands-posten.dk/premium/indland/ECE11035660/aldrig-har-statsministeren-set-saa-meget-misinformation-om-fnpagt/

og skulle du ikke kunne få adgang til artiklen 30.11., så slutter den således:

"Underskrift og håndsoprækning

Ligeledes har det været italesat fra politisk side, at der er tale om en underskrift, når landene den 10.-11. december skal tilslutte sig pagten. Der skal dog ifølge Integrations- og udlændingeministeriet ikke skrives under. Det foregår ved en håndsoprækning blandt de tilbageværende lande. Tilgengæld er der lavet en underskriftsindsamling mod pagten."

Kopierer gerne hele artiklen til dig.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-12-18 22:25

Citat
https://jyllands-posten.dk/premium/indland/ECE11035660/aldrig-har-statsministeren-set-saa-meget-misinformation-om-fnpagt/

og skulle du ikke kunne få adgang til artiklen 30.11., så slutter den således:

"Underskrift og håndsoprækning
Okay, tak for det.

Jeg lader lige tråden være åben indtil vi kender slutningen. Spændende om "lille Lars fra Græsted with the banging hammer" tør gå imod befolkningen.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 02-12-18 12:41

Her på falderebet:
i dagens JP flg., som desværre bekræfter min mistanke
"Strategisk vil en sådan pagt med tiden omdanne de bløde normer til bindende bestemmelser.."
https://jyllands-posten.dk/premium/indland/ECE11036623/afrika-frygter-splittelse-efter-strid-om-fnpagt/

Henrik Jensen (tidl. RUC) skrev en klumme også i JP den 18.09 med overskriften: Jamen så fat det dog: EU består af nationalstater! Jeg vil - mens det stadig er tilladt - trække det lidt hårdt op og sige: Jamen så fat det dog: Afrika består af kleptokratier!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-12-18 15:17

En anden ting som jeg har bidt mærke i.
Mette Frederiksen, som proklamerede stram kurs - i lighed med DF'erne - overfor asylanter og migranter har fuldstændig skiftet kurs - er vel blevet banket på plads af "de go'e socialdemokrater" - anbefaler nu, at Marrakech aftalen underskrives.

Hvad nu med Henrik Vi skal rodes os af konventionerne Sass.......ups.......Kommende DF'er ????
Eller, er lidt Brian-bøllebank nok til at også han skifter kurs.?

Som Bob Dylan sang: The answer my friend, is blowin' in the wind.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-12-18 17:01

Diverse konventioner bestemmer nu, hvor mange færgeafgange der skal være fra danmarks forskellige øer.
Folketinget er degraderet til et godt gammeldags sogneråd

Stem på dem du plejer, og få mere af det samme...

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 03-12-18 17:27

Tommy: gem nu at lade dit blodtryk stige så meget her i dec 2018 - projekt Lindholm kan tidligst realiseres i 2021. Valg i mellemtiden ud over at vælgerne nu har fået den luns, som i fællig med glemsomheden nok skal få de fleste til i 2021 ikke at huske, hvad der stilledes i udsigt i dec 2018.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-12-18 19:17

Citat
Tommy: gem nu at lade dit blodtryk stige så meget her i dec 2018
Jeg har styr på trykket = 120/80

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 04-12-18 15:35

Uden for emnet , og så alligevel:
har i dag fået meddelelse om ATP-udbetaling næste år: formidable kr. 20 mere pr. måned efter skat.
Ikke-vestlige her i landet bosiddende (og det tal har jo en del med Marrakesh at gøre) siger man koster 36 mia/år.
ATP-modtagere er 1.032.000 - med de mest moderne regnemetoder svarer det f.eks. til små 35.000 pr. ATP-modtager/år. Tankevækkende ikke?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-12-18 20:31

Citat
ATP-modtagere er 1.032.000 - med de mest moderne regnemetoder svarer det f.eks. til små 35.000 pr. ATP-modtager/år. Tankevækkende ikke?
Jo absolut!
Hvilket animere mig til til flg.:

Det er altid sjovt og meget sigende at lege med tal. Lad os ”for sjov” lægge lidt tal på bordet.

Hospitaler og ældreplejen mangler varme hænder, læger, sygeplejer osv.
Ikke vestligindvandring koster skatteyderne 36 milliarder om året (sikkert meget mere)

Som alle ved, skal der 1000 millioner til en milliard og derfor skrives en milliard med ni nuller.

Lad os kigge på regnestykket.

Sosuass (varme hænder) En sosu får i løn – lad os bare sige 500.000 – det er lidt højt, men alligevel......
For en milliard kan vi få 2.000 sosuass mere i ældreplejen (husk nu tallet 36 milliarder) uden det har kostet den danske skatteyder én eneste krone mere,- set i forhold til d.d.

Hvad med læger..?
En sygehuslæge får vel i snit 1,5 million i løn om året

For en milliard kan vi få i runde tal 667 læger mere på hospitalerne (husk nu tallet 36 milliarder)
-Og uden det har kostet den danske skatteyder én eneste krone mere ,-set i forhold til d.d.

Skal vi flotte os nu, da ”det er gratis”?? 2000 sosu, samt 667 læger kan ganges med 36, stadig uden det har kostet den danske skatteyder én eneste krone set ,- set i forhold til d.d.

Ansættelserne er ikke bare i år, nej, det gælder de næste 50 år ++++

Nu kan I selv regne ud, hvor mange sygeplejesker, pædagoger, fodplejere, tandplejere, tandlæger, vi kan få for de 36.000.000.000 kr., danskerne bruger til ”berigelse” hvert evige eneste år.

Ovenstående har også noget med Marrakech aftalen at gøre.
Spændende om fadbumsen finder et sendebud ? Foreløbig har Inger S. og Ulla T. pænt sagt nej tak.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 04-12-18 22:09
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-12-18 21:18

Ja så skete det, som jeg frygtede. Lars Løkke underskrev FN-pagten – Marrakech aftalen, med hele folketingssalen minus DF som støtte.
Det store flertal af befolkningen var imod underskriften. Det giver stof til eftertanke!! Det giver også stof til eftertanke, at DF ikke gav regeringen et mistillidsvotum, idet, FN-pagten strider jo direkte imod den stramme danske udlændingepolitik. Så det store spørgsmål er også: Hvorfor fanden sørger DF ikke for, at Lars Løkke må tage sit gode skatteyderbetalt tøj og gå..?

En påstand der høres igen og igen: ”FN-pagten er ikke juridisk bindende, så dansk lovgivning vil overtrumfe den”

Ja ja, men ingen af FN-konventionerne er juridisk bindende, men alligevel retter regeringen ind til højre når FN repræsentanterne Saudi-Arabien, Egypten, Kina, Rusland mener, at Danmark har brudt menneskerettighederne.......
Hold kæft, det er komisk, det her!! Saudi Arabien, Rusland og Kina, som overskrider menneskerettighederne 24 gange i døgnet året rundt, dem, skal Danmark rette ind efter.

Ifølge FN skal medlemmer af Menneskeretrådet opretholde de højeste standarder til at fremme og beskytte menneskerettighederne. Derfor er det fuldstændigt sindssygt at Kina, Cuba, Egypten, Irak, Malaysia, Rusland, Rwanda, og Saudi-Arabien er blevet valgt ind i FN-rådet, det er i strid med international lov.
Dem har Lars Uløkke gjort stuerene nu

Iøvrigt undrer det mig, at der ikke er flere kandutter som har reflekteret på emnet.

Tråden er åben et døgns tid endnu.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 12-12-18 08:49

Citat
Iøvrigt undrer det mig, at der ikke er flere kandutter som har reflekteret på emnet.

For mit vedkommende, fordi jeg efter ca. 70 års interesse for politik, er blevet mere og mere desillusioneret. Man kappes om at bedrage befolkningen, mest muligt. Et valgresultat i dag, er fuldstændig ligegyldigt. Demokrati....prøv lige at skele til svenskernes "demokrati", som ligner vores.....rent rænkespil.

Jeg har meldt mig ud af folkestyret. Har forlængst opgivet at bevæge mig i en stemmelokale. Slut finito. Det har jeg det godt med. Føler mig ikke til grin længere. Så må andre tænke, hvad de vil.

M.

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 12-12-18 19:50

Tak for svaret modersvilje.