/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
TYPE: MG 6853 Canon.
Fra : Nul7
Vist : 272 gange
200 point
Dato : 09-11-18 18:06

Denne printer har virket perfekt, jeg har været utrolig glad for den.

men nu bliver mine foto grønne i stedet for den originale farve.?
Den kan skrive en sort tekst, ok.

Men vil jeg have en rød tekstlinie med i skrivelsen ses det ikke i udskrivelsen.
Har Kontrolleret alle printerpatronerne og de ses, at være helt O.K:
Lige så printerindstillingerne skulle være OK.

Skulle jeg prøve, at køre den ind påny?

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 210 point
Dato : 09-11-18 18:28

Har du prøvet at udskrive en test side? Hvis ikke, så prøv det, så kan du måske se, hvor fejlen er! Måske du også kunne køre et renseprogram på printeren!

Clou

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 10-11-18 07:16

Tag dine printer patroner ud af maskinen, og rens/aftør dyssen med en fnugfri klud.
Hvis de er meget 'snaskede', så brug lidt sprit - L i d t sprit, i så lidt som muligt.

Lad din printer 'køre' det indbyggede 'renseprogram', og kør det et par gange. Du finder det i programmet for din printer!
Lav en prøveudskrift ved at følge instruktionerne for din printer.

Check så om du kan udskrive i 'normal' kvalitet

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 10-11-18 07:22

Du kan se her hvordan det gøres - https://www.youtube.com/watch?v=pEkKGBUSwNg

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 10-11-18 11:18

Dogvillestar.

Sidst jeg fulgte dette eksempel som du henviser til,l til punkt og prikke, resulterede, at min tidligere Printer nu står ude i mit skur.

Tak for din hurtige reaktion, jeg vil følge alle de gode svar.,

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-11-18 11:40

Smid driveren ud > genstart > installer din printer.

indstillinger > enheder > printere og scannere > klik på din printer og fjern den.
Du har muligvis flere Canon liggende - fjern dem alle.

Jeg håber at du har din Canon CD
Win 10 vil sansynligvis selv installere driver når canon tilsluttes.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 11-11-18 06:07

Citat
Sidst jeg fulgte dette eksempel som du henviser til,l til punkt og prikke, resulterede, at min tidligere Printer nu står ude i mit skur.

Tak for din hurtige reaktion, jeg vil følge alle de gode svar.,

Har nu selv, med held, udført denne 'operation' flere gange på min gamle Canon Pixma ip4000

Men prøv som Eyvind skriver; At fjerne alle Canon printere fra maskinen. Fjern også drivere og software via Programmer og funktioner i Kontrolpanel.
Ryd op med Ccleaner, og genstart.

Hent og installer nye drivere og software her --> https://www.canon.dk/support/consumer_products/products/fax__multifunctionals/inkjet/pixma_mg_series/pixma-mg6853.aspx?type=download&language=&os=WINDOWS%2010%20(64-bit)

HUSK at vælge styresystem. den står på Win 10 - 64bit, fordi det er det jeg bruger her

Udskriv testside, og prøv at udskrive den fil der gav dårlige farver igen!

Godkendelse af svar
Fra : Nul7

Dato : 17-11-18 14:21

Tak for svaret clou.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 17-11-18 16:01

Velbekomme, håber det lykkedes for dig! ??

Clou