/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Lenovo lader ikke
Fra : Pytten1510
Vist : 290 gange
50 point
Dato : 07-11-18 13:32

Hej
Jeg har en lenovo z710.
Når jeg tilslutter mit ladekabel, registerer computeren at det er tilsluttet, men den oplader ikke ???
Der står bare : 0% tilbage (tilsluttet, oplader ikke)
Er mit batteri dødt eller ??

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-11-18 14:20

Det plejer at være ladekredsen på bundkortet der er defekt. Det finder du kun ud af ved at fejlmelde det til Lenovo eller ved at prøve at lade computeren op med en anden strømforsyning.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-11-18 17:04

Jeg har - med held - lukket PC ned, fjernet batteriet, startet op med strømkabel, lukket ned igen, og så sat batteriet i igen og startet på ny, og i de fleste tilfælde, startede batteriet med at lade.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 07-11-18 17:50

Ud over et defekt batteri eller ladekredsløb kan der også være tale om en dårlig forbindelse. Bille1948 anviser en mulighed for at rette op på dette.

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 07-11-18 18:46

Så har jeg haft batteriet ude og startet computeren op.
Den kørte fint uden batteri og kun på lader.
Det har så ikke haft nogen effekt på batteriet, efter det er sat i, igen. Den lader stadig ikke.
Så måske en dårlig forbindelse inde i computeren ?

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-11-18 20:54

Du bliver nød til at teste med en anden lader!

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 07-11-18 21:45

Jeg må få fat i en anden lader og prøve.
Jeg vender tilbage når det er forsøgt

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 50 point
Dato : 15-11-18 13:40

Har du fået fat i en?

Kommentar
Fra : Pytten1510

Dato : 15-11-18 15:47

Jeg havde lånt en men den gav ikke strøm nok. Så jeg kunne ikke engang tænde computeren.
Det kan jeg trods alt med den jeg har.

Godkendelse af svar
Fra : Pytten1510

Dato : 06-01-19 21:06

Tak for svaret webnoob.
Jeg er kommet frem til at den dims der skal registrere at strømkabler er sat i er dødt.
Jeg køber mig en ny computer og sønnen kan overtage den gamle