/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
gult mærke i enhedsorientering windows10
Fra : ladegard
Vist : 392 gange
100 point
Dato : 01-11-18 12:44

På skærmkortet, herunder AMD Radeon HD 5700 Series, i enhedsorientering er der et gult mærke, ikke en trekant med udråbstegn.
Driveren er ok, hvad den ikke er når der er afvarselstrekant.
Er der nogen der kan fortælle hvad det gule mærke betyder? Det er på samtlige mine 5 pcer.
Mon det har noget med opgradering til windows 10. Det er både på pro og home versionen.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 01-11-18 18:35

Hvilket gult mærke? Find det evt på nettet og læg et link her i tråden.
Hvilket grafikkort har du, præcis betegnelse udbedes.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 01-11-18 18:44

Kortet må hedde enten 5770 eller 5750,så vidt jeg kan spore mig frem til :
https://www.amd.com/en/support

Kommentar
Fra : ladegard

Dato : 01-11-18 22:40

Citat
Hvilket gult mærke? Find det evt på nettet og læg et link her i tråden.
Hvilket grafikkort har du, præcis betegnelse udbedes.

Det har ikke været muligt at finde et link om mærket, men mærket er gult måske med en sort pil op.

Grafikkort er AMD Radeon HD 5700

Citat
Kortet må hedde enten 5770 eller 5750,så vidt jeg kan spore mig frem til :
https://www.amd.com/en/support

Kortet hedder 5700 i enhedshåndtering. versions nr. er 15.201.1151.0

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 100 point
Dato : 02-11-18 06:40

Det er faktisk 'bare' sådan ikonet ser ud!
Windows skiftede ikonerne i Enhedshåndtering på et tidspunkt.
Og det er ikke tegn på fejl, da der så ville være den 'gode gamle' gule trekant med et udråbstegn i

Grunden til ikonet ser ud som det gør, er at det indikerer at dette 'device' har PCI forbindelser.

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-hardware/windows-10-device-manager-a-small-chip-like-icon/ae1a6b7a-7471-4b6b-884f-0cf3e31596ed

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 02-11-18 06:41
Godkendelse af svar
Fra : ladegard

Dato : 02-11-18 08:49

Tak for svaret dogvillestar.

Kommentar
Fra : dogvillestar