/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Zebrafinker - hvordan kommer man af med ~
Fra : dreyer
Vist : 1347 gange
50 point
Dato : 30-06-03 20:31

Hej!
Jeg har for mange zebrafinker, og der bliver flere og flere! Hvordan kommer man af med dem (altså uden at slukke for dem og den slags). Findes der nogle dyrehandlere i Århus eller deromkring som er interesserede i dem? Eller er du?

Hilsen
Dreyer

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 30-06-03 20:49

Prøv at sætte dem til salg i De Blå Avis. Mine venner købte for nylig zebrafinker via Den Blå Avis. Jeg er ikke sikker på at dyrehandlere vil betale for dem, jeg tror at de har så mange i forvejen. Du har ret i at de formerer sig hurtigt. Vennerne, som jeg omtalte, købte 4 for ca. 2 mdr siden, nu har de 11. Du kunne jo også øbe et større fuglebur.

Men held og lykke.

sommerhilsen ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-06-03 20:51

øbe = købe

Kommentar
Fra : nyfigen

Dato : 01-07-03 09:11

For mere end 30 år siden havde jeg zebrafinker. Sø vidt jeg husker solgte jeg nogle til en dyrehandler. Jeg slap også nogle fri så de kunne blive til en lille lækker mundfuld for en rovfugl, en ræv eller en kat.

Kommentar
Fra : majbritt05

Dato : 01-07-03 10:27

ja, prøv at sætte dem i den blå avis, gul og gratis, lokalavisen og et opslag i diverse butikker.

Kommentar
Fra : JannOtto

Dato : 01-07-03 10:52

Hej Dreyer

Jeg har selv haft mange store volierer med bla. zebrafinker, de yngler som rotter, men du kan begrænse formeringen lidt ved i første omgang at fjerne alle rederne og herefter at sørge for at de ikke kan komme til nogen form for redematriale, hvis de ingen reder har og ingen matriale til at bygge reder af går formeringen i stå et stykke tid, men de vil starte igen, så vil de begynde at ligge rundt omkring i bunden af buret / volieret, men så er de til at få øje på, nu kan du bytte æggene ud med glasæg eller små hvide kugler i samme størelse, det vil sætte dem lidt i ro.
De overskydene fugle du har kan du kun forærer væk, det er de færeste fuglehandler der vil give penge for dem, men mange gange vil de gerne have dem hvis de er gratis..

Jeg håber at du finder en løsning..
M.V.H.
JannOtto

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-07-03 13:25

Til nyfigen!

Meget human måde at slippe af med sine fugle på???????

Godkendelse af svar
Fra : dreyer

Dato : 02-07-03 23:14

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : Maria_DK

Dato : 25-01-04 00:28

Bare en hilsen Til "Nyfigen". Ja, det må være en joke, ellers skulle du nok finde et andet sted at sprede dine latterligheder....

Kommentar
Fra : pipfluen

Dato : 01-11-04 23:06

Ja hvis du gerne vil ha at nogen af dem skal ha et godt hjem , så bare henvend dig her.. tager da gerne imod et ungt par gratis*SS*