/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Andet udvikling / Spørgsmål
10  pallebhan.. 320
Chromecast til fladskærm
Fra : zebra2zebra
Vist : 325 gange
20 point
Dato : 28-10-18 23:54

Jeg har købt en Google Chromecast. Den har jeg sat til min fladskærm og den sender nogle meget smukke billeder til fladskærmen. Chromecasten hedder 'stue'. Så har jeg installeret Google Home på min smartphone. Det er gået godt. Min smartphone kan se 'stue'. Og så jeg gået i stå. Jeg kan ikke få etableret kontakt mellem min smartphone og 'stue'.
Der står i vejledningen, at man skal åbne browseren Chrome og klikke på cast ikonet. Men jeg ved ikke hvordan cast ikonet ser ud og jeg kan ikke se nogle ikoner, der kan være cast ikonet.
Jeg har sat 'stue' og min smartphone til at fungere på 2.4 GHz frekvensen. Jeg synes jeg har læst, at de kun fungerer på 5 Ghz frekvensen. Er det der fejlen ligger?
Der står i vejledningen til 'stue' og den ikke virker, hvis netværket hedder noget med WPA2. Hvordan finder jeg ud af, om mit netværk er et WPA2-netværk?

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 20 point
Dato : 29-10-18 07:41

Cast ikonet ligner et TV (firkant), og så er der et slags wifi symbol i firkantens nederste venstre hjørne.
Prøv at hente DR's app her - https://play.google.com/store/apps/details?id=dk.dr.webplayer&hl=da

Under Programmer vælger du et eller andet, og trykker på Cast ikonet øverst.
Så skulle det gerne vise sig på dit TV via app'en
Der er også mulighed for at se live-TV.
Hvis i så fald at din Chromecast er sat rigtig op.

I Chrome browseren kan du vælge Cast, ved at klikke på de 3 vandrette streger øverst til højre, og få vist det der sker på din computerskærm.
Du skal vælge at Caste til din Stue, i boksen der dukker op!

Godkendelse af svar
Fra : zebra2zebra

Dato : 29-10-18 14:33

Tak for svaret dogvillestar.

Kommentar
Fra : dogvillestar