/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Gave til en 17 årige dreng
Fra : bodillouise
Vist : 408 gange
100 point
Dato : 22-10-18 21:33

Vores datter har kendt sin kæresten i lidt over et år. Han fylder 17 år her i nov. Desuden er da jo også en julegave der nok skal købes.
Nogle gode ideer (han siger at han ønsker sig penge- dette er udlukket herfra)
Beløbet vil være omkring 300 kr pr. Gang
Han er ordblind - så han læser ikke bøger.
Spiller en del på pc, har dyrket meget rollespil - men gør pt ikke.
Spiller en del brætspil. De drikker ikke og går ikke til fester pt.
Han er sær vedr tøj, deo - siger min datter?? han er meget kvalitetsbevidst.
Har overvejet : sengetøj, cola plakat (ikke et liv uden cola- tekst -som passer til ham om at man altid kan drikke cola) krus (feks Royal Copenhagen riflet krus), shots glas og en flaske et eller andet, skål eller Noget nips til hans værelse, deo. Opblevelsepakke. Alt hvad jeg forslår syntes min datter ikke. Har i nogle gode ideer ? Min datter køber selvfølgelig selv gave til ham.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 23-10-18 07:32

Da han har svært ved at læse,var en lydbog der passer til hans alder måske en ide.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-10-18 10:38

Et billede af "svigermor" på et krus eller to er altid godt.

Måske er det bedre med et billed af din datter på et krus eller to.
Det kan købes mange steder, men jeg købte her hos Foto.dk
https://www.foto.dk/fotogaver.html

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-10-18 20:16

Giv et gavekort til en restaurant, eller en tøjbutik. Sværere er det vel ikke, når det ikke må være cool cash?
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-10-18 20:16

Biografbilletter, koncert etc.
Ingelein

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 24-10-18 17:13

En lærebog om at kunne køre bil,
det kan han jo snart med ledsager...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 24-10-18 18:32

Med 6 børnebørn i alderen snart 18- 29 år har vi haft nogle skiftende kærester løbet af årene.
I dag er det jo ikke længere sådan at man først slæber sin kæreste med hjem, eller inviterer vedkommende, når det ser ud til at være et holdbart forhold, selvom kærligheden er nok så stor, de unge jo tror på det. Med 6 børnebørn har der nok været 3 præsentationskærester pr. Barn, så det bliver til 18 mennesker. Dem kan man da ikke behandle som ens egne? Virker det ikke også for forpligtende for de unge?
Nu glider kærester gavefrit ind i familien. Jeg orker det ikke, selvom jeg har råd til det. Jeg synes også at det er et forkert signal at sende.
Ingelein

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 24-10-18 20:55

Den er muligt at man ikke skal give sine børns kærester gaver, men de er en del sammen og jeg ville syntes det ville være mærkeligt ikke at give en gave.
De 300 kr er også kun en symbolsgave, da min datter for en noget større gave af os. Jeg kan også forstille mig at vores datter for gave af hans forældre.
Ligesom jeg har givet ham valnødder, pyntegræskar og andet fra have med hjem til han forældre.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 24-10-18 21:09

Den=Det
for=får (2 gange)
forstille=forestille
have=haven
han forældre=hans forældre

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 24-10-18 21:22

@Bille 1948
Nu har bodillouise jo ikke bedt om grammatikundervisning, så jeg synes at dit svar er lidt tarveligt. Især da man ikke efterfølgende kan rette/redigere sin tekst i dette forum.
Og til Bodillouise: giv en lille opmærksomhed og lad da for guds skyld være med at lege "svigermor". Lad den unge mand føle sig velkommen hos jer og betragt ham som en ven. Det kan være svært i dag, hvor de unge jo opfører sig som gifte folk allerede med den første kæreste.
Da jeg var ung, kunne vores forældre blive meldt til politiet af nidkære naboer, hvis forældrene tillod at unge sov sammen før de var gift. Det hed ganske enkelt kobleri!
Åh nej..... er jeg såååååå gammel?
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 24-10-18 21:33

Nu blev jeg virkelig nysgerrig for at læse om kobleri paragraffen. Da jeg er født i Flensborg, var det i 1956, hvor jeg blev kæreste med den eneste ene, denne paragraf som var gældende og jeg citerer fra wikipedia:

"
Bedeutung hatte der Kuppelei-Paragraph in Deutschland bis 1973. Der Kuppelei machten sich nach damaliger Rechtsprechung auch diejenigen Eltern schuldig, die ihren Kindern den Kontakt mit ihren möglichen Sexualpartnern im elterlichen Haus erlaubten oder durch Vernachlässigung der Aufsichtspflicht zuließen. Die teilweise widersprüchlichen staatlichen Regelungen und eine veränderte gesellschaftliche Moral führten dann zu einer Strafrechtsreform.[4]"

??????
Så jeg må sige at tiderne har ændret sig.
Ingelein

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-10-18 09:17

Alt hvad jeg forslår syntes min datter ikkebodillouise

Citat
(han siger at han ønsker sig penge- dette er udlukket herfra)

Hvorfor ikke opfylde det ønske?????????

Citat
Har overvejet : sengetøj, cola plakat (ikke et liv uden cola- tekst -som passer til ham om at man altid kan drikke cola) krus (feks Royal Copenhagen riflet krus), shots glas og en flaske et eller andet, skål eller Noget nips til hans værelse, deo. Opblevelsepakke. Alt hvad jeg forslår syntes min datter ikke

Alt hvad jeg forslår syntes min datter ikke

Jeg er så enig med din datter. Giv ham dog penge, som han ønsker sig.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-10-18 09:24

Rettelse

I første linie skulle der kun stå

bodillouise

Resten er som jeg ville have skrevet det.

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 25-10-18 16:32

Bodillouise, jeg er så enig med dig.
Du har nogle gode værdinormer fortsæt med det!
Herfra giver vi heller aldrig penge, det er meget sjovere, at finde på noget, som vedkommende ikke vidste han/hun manglede

Behøver din datter vide, hvad du køber, det ville jeg lade være en overraskelse!

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 25-10-18 18:38

Måske en tur for to https://www.klatreparken.dk/aalborg/priser-og-aabningstider/
(Hvis altså i bor i nærheden af noget sådan)

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-10-18 18:45

Det kunne lyde som om du kun har den ene datter. Hvad ville du gøre, hvis du havde 3-4 børn med tilhørende kærester inden de var blevet tørre bag ørerne?
Forældre lægger stort pres på deres børn og kærester ved total indlemning i familien på vilkår som om de allerede var gifte: Hvad vil dine forældre sige til at vi går fra hinanden?
Så, glem det.................
Ingelein

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 25-10-18 19:41

Hold da op at så mange har skrevet.
Dette problem kunne dog også have opstået hvis det var en af mine nevøer.
Om man giver julegave eller fødselsdagsgave til de unge mennesker er nok meget op til en selv.

Godkendelse af svar
Fra : bodillouise

Dato : 25-10-18 19:43

Tak for svaret katekismus. Sjovt så mange har skrevet med deres holdninger.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 25-10-18 19:54

Hold op, sikke et problem at have uden egen holdning til det.
Ingelein

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-10-18 20:09

Du stillede et spørgsmål og fik flere svar.

Vi kan jo ikke alle være medløbere i det svar, som du ønskede.

Kommentar
Fra : katekismus