/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Ufrivillig på PINTEREST
Fra : ingelein
Vist : 222 gange
50 point
Dato : 21-10-18 17:12

hej.
Jeg er ikke uvenlig, men dødhamrende træt af at få mails fra ukendte kvinder, som spørger om råd til strikke opskrifter de ikke kan finde ud af, men har set på PINTEREST. OFTE ER DET OPSKRIFTER ELLER TING JEG HAR VIST PÅ MINE BLOGGE OG HJEMMESIDER. Andre har så lagt billeder af tingene på PINTEREST.
Jeg gider ikke bruge tid på at finde ting frem fra for 10 år tilbage i tiden, eller bruge mit hovede for at rekapitulere, hvordan jeg gjorde.
Jeg har slet ikke installeret PINTEREST selv, så jeg har først lige sat mig ind i at det er fuldt lovligt at snuppe billeder fra nettet og lægge på PINTEREST, hvis man husker at sætte link til det sted man har fundet billedet.
Det værste er næsten at når jeg har rodet i mine gemmer for at hjælpe og svarer folk, ja så får man ikke en gang tak tilbage.
Underligt at det er lovligt, men mange lever jo af det.
Ingelein

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 21-10-18 18:27

Lav et autosvar på den mailadresse som folk får oplyst via det link som de finder på PINTEREST. Idenne svarmail kan du fortælle at support på strikkeopskrifterne koster X antal kroner. Og hvis de acceptere skal de sende en mail om det enten på den samme mailadresse, eller du kan oprette en mailadresse som de skal skrive til hvis de accepterer.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 21-10-18 18:55

Tak for svaret. Du har fuldstændig ret! Så sent som i går har jeg bedt om 20 kr for at sende en opskrift. Total tavshed i den anden ende!
Jeg ved ikke lige om jeg kan bruge autosvar på blogspot.com. Her skriver folk på bloggen og jeg får info i min private mail.
Med venlig hilsen - Ingeborg Hansen

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-10-18 18:59

Det var da ellers et yderst rimeligt "gebyr" for dit besvær.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 21-10-18 19:03

Ja, det viser jo bare, hvor stor interessen er, når noget ikke er gratis.
Jeg har svært ved at sige nej, eller sidde en sådan forespørgsel overhørig, men jeg bliver bedre til Det
Ingelein

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 50 point
Dato : 21-10-18 19:16

Jeg tror det er en "læringsproces" folk skal igennem, så fortsæt du bare.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 24-10-18 19:30

Tak for svaret Bille1948.