/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Omgang med vildt
Fra : jensviggo
Vist : 275 gange
100 point
Dato : 08-10-18 06:23

Jeg har fået to vildænder, som jeg har stærk mistænkt for at være uspiselige. Vildænderne blev skudt sidste onsdag, blev afleveret dagen efter, altså torsdag i sidste uge. Ænderne har ligget ude på græsset uden at være gjort i stand. Først lørdag blev de taget ud, og lagt i plastikposer. Jeg fik dem i går eftermiddag/aften. Jeg åbnede poserne, og en tydelig stank af råddenskab dukkede op, de var ligeledes ret slimet.

Jeg skyllede dem så godt som jeg kunne, men men men. Nu ligger de i fryseren.

Kan de spises?

Accepteret svar
Fra : bodillouise

Modtaget 110 point
Dato : 08-10-18 06:35

Nej det ville jeg ikke, hvis jeg har det mindste tvivl om de er dårlige.
Smid dem ud og vær sikker på du ikke bliver syg.
Hvis man har en ide til at de er dårlige vil denne tvivl være der når du spiser dem.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 08-10-18 10:31

Jeg klargør mine skudte ænder med det samme efter endt jagt og fryser dem ned!
MV2

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 08-10-18 10:44

I har så ret begge to og tak for svarene.

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 08-10-18 14:46

Tak for svaret bodillouise.