/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Maling af båd i udlandet
Fra : Sunnyman
Vist : 178 gange
200 point
Dato : 07-10-18 12:48

Har en 52fods yacht som trænger til omlakering.

Har hørt at det er en del billigere i Letland, Estland, Litauen.

Nogle som har erfaring med det ?
Evt. Kender nogle værfter derovre som udfører det.

Takker,

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 07-10-18 14:14

Lidt mærkeligt spørgsmål.

Om det er billigere end herhjemme? måske---afhænger af hvad du er ude efter.

1. Er det stålskib med sandblæsning og opmaling ?

2. Er det træskib med afslibning og lakering?

3. Er det træskib med afbrænding og opmaling?

4. Er det glasfiber med afslibning, spartling og gelcoat?

Glem ikke Polen

Kommentar
Fra : Sunnyman

Dato : 09-10-18 18:43

Ja kan godt se at det var et lidt mangelfuldt spørgsmål...

Det er en motor stålbåd som både skal sandblæses og males.

Har taget tilbud ind i Dk og de ligger på ca €35.000- hen har hørt at det kan gøres for godt €10.000- i Østlandene og at det er godt arbejde de laver.

Jeg har søgt, men har svært ved at finde mere info. derfor prøver jeg her.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 10-10-18 12:22

Det er naturligvis billigere at få det lavet af de omtalte lande, meeen-----det kræver er du er der og kan følge op på arbejdet. De tager ikke så tungt på temperatur og luftfugtighed, hvis ikke der står en inspektør og følger arbejdet.
Under alle omstændigheder bør du vente på sommerens komme, med mindre du kan finde et værft der kan gøre det indendørs. At overholde reglen om SA2½ er praktisk talt umuligt på denne årstid.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 11-10-18 08:34

Jobi-værft har ry for at være et af de billigste småskibsværfter i Danmark.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 23-10-18 20:20

Hvordan vil du få båden fragtet til og fra Baltikum?
Sejle? Tager nok en uges tid- mindst - begge veje.
Ingelein

Kommentar
Fra : Sunnyman

Dato : 23-10-18 21:06

Sejladsen dertil er ikke noget problem, har tiden til det. Har bare ikke det store held med at finde nogle værfter på nettet så jeg kan undersøge det nærmere