/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hortensia (forskellige farver)
Fra : skattekat
Vist : 1310 gange
50 point
Dato : 30-06-03 18:08

Hvordan er det nu liiiiige at man får Hortensia til at skifte farve, og er det for sent at gå i gang med det nu ?

"skattekat"

Kommentar
Fra : Fussing

Dato : 30-06-03 18:25

Hej skattekat !

Hvis du skal have din Hortensia til at skifte farve, eks. fra rød til blå skal du vande den med afkalket vand. Kalkholdigt vand giver rød Hortensia.

Held og lykke !

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 30-06-03 18:53

- og hvis du tømmer natpotten, hvor horsentiaen gror, bliver blomsten blå.
Du kan godt nå det, mener jeg.

//Knud

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-06-03 19:06

Prøv om der noget du kan bruge her: www.gartneriet.dk/landsbladet/artikler/36

sommerhilsen ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-06-03 19:14

Hvis du vil have flere oplysninger kan du søge under: hortensia"farve"

sommerhilsen ans

Accepteret svar
Fra : grethes

Modtaget 60 point
Dato : 30-06-03 19:15

Hej skattekat

Om det hjælper med at tømme natpotten.........nu er det nok ikke det mest brugte fænomen i dagens Danmark........men man kan da evt. forsøge med at lade sit vand på hortensiaen i en periode, og se om det hjælper på farveskiftet. Ellers kan du læses om Hortensia her.........

http://ljohans.com/planteleksikon/tr020.html

http://www.planteriget.dk/artikler/nethave_01/Hortensia-filer/body_hortensia.htm

http://www.ihaven.dk/VisPKommentar.asp?ID=117

Mvh
Grethe

Kommentar
Fra : wolffi

Dato : 30-06-03 21:20

Hi,
I byggematerialeforretninger/havecentre kan du købe en pakke, der giver blå blomster. Der er et pulver du blander op i vand. Pulveret er aluminiumsulfat.

Held og lykke ! Blå hortensier er bare så smukke

hilsen Hanne

Godkendelse af svar
Fra : skattekat

Dato : 30-06-03 22:05

Tak for svaret grethes.