/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
virtuel hukommelse
Fra : botage
Vist : 502 gange
100 point
Dato : 30-06-03 17:55

hej, jeg har et program "det levende søkort" hvor deres support siger at den virtuelle hukommelse skal være under 2GB for at det kan køre, men jeg kan ikke indstille det under system - ydeevne? jeg har XP home og 1024 mb ram.
mvh Bo

Kommentar
Fra : xou

Dato : 30-06-03 18:01

du skal være administrator for at ændrer på den virtuelle hummelse,men jeg er næsten
sikker på at den er under 2gb(=2056 mb)

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 110 point
Dato : 30-06-03 18:19

virtuel er som navnet antyder den hukommelse der på harddisk hvorimod ram er den fysiske hummelse du sææter i bundkortet.
under bruger konti i kontrol panel kan du se om du har administartor rigtigheder,ellers prøv igen:
system-avanceret-ydeevne-avanceret-skift

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 30-06-03 19:34

1) xp sætter den normalt til 1½ gange den fysiske.....så der er rimeligvis nok 1,5 GB
2) hvorfor kan du ikke indstille det...... er knapperne grå eller har du glemt at trykke på knappen "set"
3) Medmindre du arbejder med film, avancerede billedbehandlings-programmer eller andre meget RAM-krævende programmer.....så bør du sætte den ned til 2MB

Kommentar
Fra : botage

Dato : 30-06-03 20:01

hej, jeg går ind i ydeevne og virtuel hukommelse og størrelse ved start 2 og maksimal størrelse 2 ?
mvh Bo

Godkendelse af svar
Fra : botage

Dato : 30-06-03 20:28

Tak for svaret xou.
      det lykkedes så tak for hjælpen