/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Tidsindstille regel i Outlook
Fra : fredag
Vist : 259 gange
200 point
Dato : 26-09-18 08:56

Hej, jeg vil gerne lave en regel i Outlook 2016 nu som sletter bestemte mails fra en person, men som først slettes om 1½ år. Men jeg vil gerne lave reglen nu. Kan man lave tidsindstillede regler i Outlook??

Kommentar
Fra : netop

Dato : 26-09-18 09:08

Næppe!

Men der er en rubrik i værktøjslinjen i Outlook: 'Fortæl mig, hvad du vil gøre...'

Her kan du jo søge på problematikken.
Du kan jo lave en påmindelse til dig selv om at slette den/de omtalte mails på den givne dato.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 26-09-18 09:19

Til "netop"
Jeg har tænkt at jeg bare kan sætte en påmindelse på, men hvis jeg nu kan lave det andet ville det være super

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 26-09-18 10:34

Nu ved jeg ikke hvad det er for en slags mail du har. Men hvis du har dit eget domæne og derfor har din mail på et webhotel så kan du gøre noget der. Der kan du sætten den til at flytte bestemte mails til en bestemt mappe som du så sætter til at slette mails som er ældre end et antal dage som du selv sætter.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 26-09-18 11:18

Til Soren_Steen_Nielsen, tak for svaret, jeg skal lige helt i mål. Mails ligger på exchange server, og er almindelige mails fra kunder, som vi nu skal til at slette efter 1½ år. Jeg syens bare den "brokker" sig over Autoarkiver. Noget med at jeg skal ændre noget i indstillinger, men indtil videre vil det ikke lykkedes for mig, måske du kan hjælpe...

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 200 point
Dato : 26-09-18 11:42

Jeg har ikke den store erfaring med en exchange server. Men jeg har lige været inde og kigge i mailserveren til mit eget domæne som jeg har liggende hos Azero.dk og her kan jeg godt sætte en "rule" op som bl.a. flytter mails bestemte indhold til en bestemt mappe på serveren.

Jeg har også lige checket at man kan sætte den til automatisk at slette mails efter 548 dage.

Og jeg har også lige været inde og se at de også tilbyder at have tingene liggende på en exchange server hvis man ikke har behov for et webhotel. Og jeg vil til dette formål stærkt anbefale at man bruger en IMAP-protokol i stedet for POP3 til at læse mails med.

Godkendelse af svar
Fra : fredag

Dato : 01-10-18 09:05

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.