/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hår (fælder meget)
Fra : bodillouise
Vist : 299 gange
100 point
Dato : 20-09-18 21:06

Nu er den gal.
Nu har jeg snart en uge eller mere fældet som en hund.
Jeg er langhåret, pige i den bedste alder midt 40 erne.
Jeg fælder meget og ret træt af at jeg har en del løse hår på mit tøj, arme mm.
Ikke sjovt når man laver mad, og i køkkenet hvis der falder noget ned i maden ??
Nogle gode råd til hvad jeg kan gør ? Spiser normalt meget sund,

Kommentar
Fra : netop

Dato : 20-09-18 23:30

Går til dyrlægen

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 20-09-18 23:47

Tag et hårnet eller lignende på når du laver mad. Ellers tal med din læge om det kan skyldes vitaminmangel. Man kan også tabe hår pga stress læs her https://www.femina.dk/skoenhed/haar/derfor-mister-du-haar

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-09-18 11:34

Umiddelbart, vil jeg også sige, som allerede nævnt, vitamin mangel.
Og, måske upopulært: Klip håret kort. Min svigerfar der var frisør, sagde altid at kort hår styrker håret. Bliver mere tæt.

Men hår er noget mærkeligt noget. Som den ældste af fire brødre, er jeg den der har det meste hår. Een er 12 år yngre: Fuldmåne. Een er 10 år yngre: Halvmåne, med tendens til fuldmåne. Een er 2 år yngre: Har næsten det samme som mig.

M.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-09-18 00:05

Det kan være dit stofskifte der er lavt.

Ellers kan du prøve at tage Bio-Strath, det er godt for håret.

Accepteret svar
Fra : ingelein

Modtaget 50 point
Dato : 26-09-18 12:21

Gå til lægen og find ud af om du har vitamin mangel, hormonforstyrrelser el. andet.
Det skader aldrig at tage B vitaminer.
Og........ hvis der nu var et middel, der kunne hjælpe, hvorfor tror i så at vores dronning har så tyndt hår? rynker og alt det andet, som er passende for hendes (og min) alder. Vi er samme årgang. Det er jo ikke, fordi der mangler penge eller rådgivning.
Alt for mange tjener alt for mange penge på at få os til at købe noget, som kun sælgeren har gavn af på sin bankkonto.
Ingelein

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 26-09-18 14:16

Citat
Og........ hvis der nu var et middel, der kunne hjælpe, hvorfor tror i så at vores dronning har så tyndt hår? rynker og alt det andet, som er passende for hendes (og min) alder. Vi er samme årgang. Det er jo ikke, fordi der mangler penge eller rådgivning.

Det kan jo også være, at de mennesker endnu ikke har fundet det rette middel.

Jeg har set både mennesker og dyr få mere/kraftigere hår af Bio-Strath.
Min mors, nu afdøde, veninde tabte håret p.g.a. sygdom med dertilhørende skrap diæt, alle frisørens anbefalinger havde ingen effekt, men da min mor købte hende en flaske Bio-Strath, og fik veninden til at tage det, så gik der kun kort tid før de nye hår begyndte at pible frem.

Men selvfølgelig er det altid fornuftigt, at få udelukket div. ting med hjælp fra lægen. Derfor skrev jeg også, at det kan have noget med stofskiftet at gøre.

Netop hårtab er netop et af de parametre jeg benytter mig af, til at vurdere hvordan mit stofskifte har det.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-09-18 15:44

Ej, hold nu op, der må virkelig have været mange ind over med gode råd til dronningens hår.
Ingelein

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 26-09-18 15:51

Citat
Ej, hold nu op, der må virkelig have været mange ind over med gode råd til dronningens hår.

Nu kan vi jo ikke vide om, eller hvor, dronningen har søgt råd vedr. hendes hår. Der er jo mennesker der vælger at leve med de små "uheldigheder" som vi kan være udrustede med.

Jeg har da f.eks. af og til set kvinder med en vorte/vækst på næsen og undret mig over, hvorfor hun ikke har fået den fjernet, eftersom det er et meget lille indgreb.

Men jeg ved også, af erfaring, at mange mennesker stejler totalt hvis man kommer med et råd, der er bare en anelse alternativt, og ikke er testet i hoved og r*v. Og hvis dronningen f.eks. kun har spurgt efter råd hos sin læge og sin, sikkert meget dygtige, frisør, så er det ikke særligt sandsynligt, at rådet om Bio-Strath er dukket op.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-09-18 21:50

Sygdom og hår, er noget udefinerbar:

Jeg lider af Waldenstrøms makroglobulinæmi (Gammelmands leukæmi), knogleskørhed og slidgigt.

Men hår og negle gror, som i mine unge dage.

M.

Godkendelse af svar
Fra : bodillouise

Dato : 05-10-18 14:20

Tak for svaret ingelein.