/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Fyld til lagkager
Fra : bodillouise
Vist : 286 gange
100 point
Dato : 19-09-18 21:31

Har i nogle gode ideer til fyld til lagkage ?
Laver ofte med rutebil, banan og fersken eller jordbær.
Er både glad for cocoa plus alm hvide bunde.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 19-09-18 23:09

HEJ

SIDST KOGTE JEG HINDBÆR, SIGTEDE KERNERNE FRA OG STIVEDE DEM MED HUSBLADS.
DA DET VAR KOLDT OG STIFT, PISKEDE JEG DET OP IGEN OG BLANDEDE DET MED STIFTPISKEDE ÆGGEHVIDER.

DET ANDET LAG VAR MED ALM. VANILIE CREME, OGSÅ STIVNET MED HUSBLADS, DENNE PISKEDE JEG OGSÅ OP MED ÆGGEHVIDER.

DET GAV EN MEGET LET LAGKAGE, DER IKKE FALDER SÅ TUNGT, SOM HVIS MAN BRUGER FLØDESKUM.

GOD FORNØJELSE MED DET.
MVH AG112

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 19-09-18 23:10

HEJ

SIDST KOGTE JEG HINDBÆR, SIGTEDE KERNERNE FRA OG STIVEDE SAFTEN MED HUSBLADS.
DA DET VAR KOLDT OG STIFT, PISKEDE JEG DET OP IGEN OG BLANDEDE DET MED STIFTPISKEDE ÆGGEHVIDER.

DET ANDET LAG VAR MED ALM. VANILIE CREME, OGSÅ STIVNET MED HUSBLADS, DENNE PISKEDE JEG OGSÅ OP MED STIFTPISKEDE ÆGGEHVIDER.

DET GAV EN MEGET LET LAGKAGE, DER IKKE FALDER SÅ TUNGT, SOM HVIS MAN BRUGER FLØDESKUM.

GOD FORNØJELSE MED DET.
MVH AG112

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 19-09-18 23:18

=> AG112: Lavede du 2 lagkager?

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 100 point
Dato : 20-09-18 06:04

Min egen yndlings creme til lagkager mm. er denne chokoladecreme

200 g god, mørk chokolade
2½ dl piskefløde

Hak chokoladen sådan nogenlunde og put den i en skål.
Kog fløden op, og hæld den over chokoladen.
Rør til du har en jævn konsistens.
Stilles i køleskabet til næste dag.
Pisk cremen op med en håndpisker, til du har en luftig creme, og smør den på dine lagkagebunde.
Tilsæt evt. en anelse fløde hvis den er for tyk!!

Cremen kan tilsmages med cognac, Gran Marinier, eller frugtlikør - Vælg selv - men den er superlækker som den er

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 20-09-18 09:29

Jeg skal nok lave 3 og forventer at lave 3 forskellige

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 20-09-18 09:38

TIL BILLE1948

NEJ, DET GJORDE JEG IKKE, MEN KUNNE SE AT 1. LINIE I 1. SVAR KUNNE MISFORSTÅES,
DERFOR SKREV JEG IGEN.
MEN DET HAVDE DU SIKKERT IKKE BEMÆRKET

MVH AG112

Kommentar
Fra : Rosa12

Dato : 20-09-18 12:42

Min ynglings er en pakke smeltet nougat der rører op med en æggeblomme, æg kan undlades.

Der efter hælder jeg det forsøgt over piskede flødeskum jeg bruger det til begge lag

Har først med himbær i skuffet det var også lækkett

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-09-18 16:24

Min favorit er peech melba. Det er fersken med Hindbær.

Hvis du vil bruge friske hindbær, så husk at pastorisere dem. Det andet er for risikofyldt, hvis de ikke er fra din egen have. Alt for mange steder i verden vander man med kloakvand, eller plukkerne er ikke hygiejniske nok.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-09-18 19:00

AG112, er det ikke snart på tide at få udskiftet den SODAVANDSCOMPUTER,
DER ALTID SKRIVER MED STORE BOGSTAVER?

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 23-09-18 00:15

Den ultimative lagkage er en forårslagkage.

https://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/9806/foraarslagkage

Godkendelse af svar
Fra : bodillouise

Dato : 23-09-18 12:55

Tak for svaret dogvillestar. Denne prøver jeg

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 24-09-18 04:49

Pas på - Den creme er stærkt vanedannende