/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Tilslutning af TV til PC
Fra : Rustica.dk
Vist : 309 gange
300 point
Dato : 18-09-18 09:39

Hej Kandu-er.
Jeg sidder med et problem omkring, at få billede på mit Samsung UE55MU6170 til en ældre PC.
Jeg har et VGA kabel fra PC-en over i en VGA/HDMI adapter.
TV har kun HDMI, og PC har kun VGA.

TV-et skriver at det er ukendt enhed.
Jeg har prøvet med 2 forskellige adapter, samme fejl.
Jeg har prøvet at tage adapter, af og få vag/vag i pc skærm, og det virker fint.
--
Jeg har læst t jeg evt. skal sætte opløsningen ned på tv-skærm, men jeg kan simpelthen ikke finde hvor jeg skal sætte det op?
--
Så er brændt fast lidt, og håber at der er nogen det kan hjælpe mig lidt videre.

På forhånd tak
/R

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 18-09-18 10:03

Problemet er at et VGA-stik udelukkende er analogt og at HDMI udelukkende er digitalt. Normalt justere en HDMI-skærm opløsningen selv, så det er på din PC du skal ændre skærminstillingerne. Prøv dig frem her.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-09-18 10:22

Du skriver at du vil have billedet fra dit tv over på din computer.
Hvis du mente omvendt kunne det nok lade sig gøre.

Men jeg kender ingen fjernsyn hvor man kan tage billedsignal ind fra. Det er også de færreste computere, som kan vise billede fra en fremmed kilde.

så det er ligegyldigt hvad du breuger af mærkelige kabler . det kan nok ikke lade sig gøre.

Men du kan sætte et tunerkort i pc en og se fjernsyn på den på den måde.
Du kan også se fjernsyn via internettet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-09-18 10:24

Citat
opløsningen ned på tv-skærm

Det er på din PC du skal nedsætte den, hvis den er for høj er det ikke sikkert dit tv kan klare det.
Prøv noget der hedder 1600X___ i pcéns skærmindstillinger = H klik på skrivebordet for egenskaber

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 18-09-18 10:45

Hej Soren_Steen_Nielsen & mig-selv.

Jeg ved at pc-en kun kan vise 1024x--- i opløsning.
Så det kan godt være det giver en udfordring!!

Men jeg vil lige prøve at ændre på pc-en, til højst opløsning.

Tak for indput.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 18-09-18 11:23

Din største udfordring er, at der ikke er noget "signal ud" på dit TV.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 18-09-18 11:27

Bille1948
men HDMI kan godt display det som PC-en viser..
jeg har prøvet med en bærbar, der går fra HDMI til Display port, og her virker det fint!!

/R

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-09-18 11:37

Citat
Men jeg vil lige prøve at ændre på pc-en, til højst opløsning.

Dit tv burde kunne læse så lav en opløsning.

MEN? vil du have signal fra dit TV OVER PÅ DIN PC?
Det tror jeg næppe kan lade sig gøre, som allerede skrevet.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 18-09-18 11:48

mig-selv

Nej det er self. omvendt. Det er Det som PC. viser jeg skal have på Skærmen..
Beklager

/R

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 300 point
Dato : 18-09-18 15:17

Citat
jeg har prøvet med en bærbar, der går fra HDMI til Display port, og her virker det fint!!

Så burde din pc også kunne bruges, men? måske din opløsning er for lille når den kun er på 1024X, prøv at se hvad den bærbare har af opløsning - samt prøv at sæt pc til din bærbare.
Noget kan tyde på at din pc ikke har et ´ordenligt/ oldtids´ grafikkort.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 18-09-18 15:24

HA ja det er nemlig en gammel PC, fra krigen..
Så tænker at det er grunden..
--
Øv Øv må prøve med en anden når jeg lige finder sådan en

Tak for hjælpen gutter...

Godkendelse af svar
Fra : Rustica.dk

Dato : 18-09-18 15:25

Tak for svaret mig-selv. og alle andre ...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-09-18 16:10

Citat
HA ja det er nemlig en gammel PC, fra krigen..
Så tænker at det er grunden..

Du kunne købe et brugt kort? de sælges billigt på DBA, men få et det passer til din pc.
Mener jeg et liggende du gerne må få? koster kun post.
Brugte det også sammen med en gammel pc der skulle på mit tv.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 19-09-18 06:34

Eller bruge en simpel, og billig, Chromecast til at smide signalet ind i TV'et fra stort set hvad som helst

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 19-09-18 07:43

dogvillestar
Det var self. også en mulighed

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 19-09-18 09:32

Displayport er et digitalt format ligesom HDMI - og de er kompatible. VGA-standarden er analog. Og hvis maskinen/grafikkortet er så gammel at den kører med den gamle VGA-standard så er opløsningen 640 x 480.