/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Lodret sort stribe
Fra : clou
Vist : 245 gange
300 point
Dato : 17-09-18 19:17

Kære alle i foraet

Jeg er blevet ejer af en HP ENVY 5030, den er rigtig hurtig ift. min tidligere printer - men nu til problemet: når jeg printer ud, kommer der en lodret sort stribe yderst til venstre på papiret, hvilket er ret træls, især i de tilfælde hvor jeg skal udprinte sange (den sorte streg er på ALLE sider).

Håber der sidder en af Jer der kan hjælpe!

Jeg har prøvet at køre renseprogrammet, uden effekt!

Mange håbefulde ønsker fra
Clou

Kommentar
Fra : netop

Dato : 17-09-18 19:20

Er det en ny printer, er det jo en reklamationssag.

Ellers kan det jo skyldes så mange ting - f.eks. printerpatronen/printerhovedet...

Kommentar
Fra : clou

Dato : 17-09-18 19:25

Netop

Ja, det er næsten en helt ny printer - har “kun” printet ca 50 sider.

De første ca 25 sider, var der intet problem, så aner simpelthen ikke hvorfor det er opstået - men træls er det!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-09-18 20:14

Tror din patron er defekt. Den smider alt for meget blæk af. Men der er garanti på, så ind med den igen. ??

Accepteret svar
Fra : dogvillestar

Modtaget 300 point
Dato : 18-09-18 08:03

Har haft samme problem på en Canon printer, og der var det en lille 'papir fnuller' der sad fast på dyssen, der lavede den sorte stribe. sikkert pga. af 'nærkontakt' med et stykke blødt papir

Tag patronerne af og rens dyserne med en fnugfri klud, evt. med en anelse sprit på, tør godt af bagefter, og test systemet.

Godkendelse af svar
Fra : clou

Dato : 26-09-18 16:03

Tak for svaret dogvillestar. Efter en rensning af patronerne kærer det igen uden problemer - tak!

Clou

Kommentar
Fra : dogvillestar