/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Blanke udskrifter
Fra : BarsKill
Vist : 210 gange
100 point
Dato : 17-09-18 13:34

Min Canon MX 925 er koblet på trådløst netværk og jeg bruger win10
Sommetider udskriver den udelukkende dokumenter som blanke sider. Den kører ikke bare papiret igennem, men som om den printer rigtigt.
Dyser er renset og testsider udskrives korrekt.
Nogen der kender problemet - og løsningen?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 17-09-18 13:53

Jeg har selv en Canon MX925 og har aldrig haft den slags problemer.

Men hvad skulle de sider som kommer ud blanke indeholde? Hvis det skulle være ren tekst så vil printeren typisk kun bruge pigmentsort (PGBK) til dette. Er den tom? Check det.

Kommentar
Fra : BarsKill

Dato : 17-09-18 13:54

Næe - blæk er der rigeligt af.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 17-09-18 14:08

Jeg har prøvet noget af det samme, dog ikke at alle sider var blanke.
Årsager var for tynd papirkvalitet (Biltema)

Kommentar
Fra : BarsKill

Dato : 17-09-18 14:11

Hmm Jeg bruger standardpapir (80 g/m2)

Accepteret svar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Modtaget 100 point
Dato : 17-09-18 14:49

Prøv noget helt andet. Klik på "start" og derefter på tandhjulet. Klik på "Enheder", "Printere og scannere", klik på "Canon MX920 series printer", og vælg "Administrer". Klik på "Printeregenskaber", og vælg fanebladet "Vedligeholdelse". Klik herefter på "Dyssetest". Meld især tilbage på om gittermønsteret foroven er med.

En anden mulighed er hvis du lukker vinduet "Printeregenskaber" og vælger kør "Fejlfindingsværktøjet".

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 18-09-18 08:21

Prøv først at tilslutte printeren med et netværkskabel til routeren, og se om problemet også er der!

Reset til fabriksindstillinger - https://www.canon.dk/support/consumer_products/pixma_printer_wireless_connection_setup/pixma_mx925_printer_wireless_connection_setup/#restore

Afinstaller og geninstaller derefter printer softwaren (drivere) igen

Det kan også være;
For meget papir i bakken
Papir (stykke) i klemme
manglende blæk i patronerne
forkert papir størrelse
https://www.altomdata.dk/hvorfor-udskriver-min-printer-blanke-sider

Som frivillig IT hjælper, oplever jeg ofte at printere ikke rigtig 'vil' det trådløse netværk, og fejlmulighederne er mange.
Og mange gange så har folk printeren stående meget tæt på deres router, så det er fuldstændigt tåbeligt at vælge at den skal være trådløs imellem router og printer, når det medfølgende kabel uden videre kan nå
Og når jeg plugger mit medbragte netværkskabel i, så virker alt pludselig 100%.

Kommentar
Fra : BarsKill

Dato : 18-09-18 08:35

Tak for gode kommentarer.
Desværre viser fejlen sig at være tilstoppede dyser - trods adskillige rensninger.
Det underlige er, at det kun er nogle gange at der "er klumper i blækket" (Jo jeg bruger uoriginale patroner).
Jeg forsøgte at køre tre gange "grundig rensning" - og det hjalp nogenlunde.
Må nok investere i ny printer
Mvh Karsten

Godkendelse af svar
Fra : BarsKill

Dato : 18-09-18 08:35

Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 18-09-18 09:53

Et godt råd: lad printeren være tændt døgnet rundt. Det er yderst minimalt hvad den bruger i strøm når den ikke bruges. (ca for kroner 175,00 pr år) Til gengæld så foretager printeren jævnligt automatisk en rensning af printerhovederne. Jeg har ikke brugt min printer i flere måneder (har også en laserprinter) før jeg lige nu har kørt en dyssetest som ser perfekt ud.

Jeg bruger også selv udelukkende uoriginalt blæk. Ofte på tilbud hos billigmedien.de.

Prøv at køre grundig rensning nogle flere gange Der sidder sikkert nogle kager af indtørret blæk der bare skal have en grundig omgang for at komme helt væk.