/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Maling af rygerlejlighed
Fra : nørd
Vist : 215 gange
100 point
Dato : 16-09-18 14:20

Hej.
Jeg har overtaget en lejlighed fra en storryger og den vil jeg gerne have malet, har hørt at man skal vaske hele lejligheden af både væggene og loftet,da nikotin ellers vil trække igennem den nye maling.
Er det nødvendigt?
Findes der en maling der forsegler gammelt nikotin?
Vh nørd

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 16-09-18 14:46

Jeg ville vaske alt af i grundrens (ved godt det tager tid)
Mener man engang kunne få en forsejler til nikotin ( spørger evt hos maleren eller byggemarked )
Og afslut med maling.

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 16-09-18 14:49

Hvis du googler er der noget der hedder B&J Forsegler 705 og prisen er ikke så slem

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-09-18 14:57

Det Nikotin jeg har overmalet, har blandet sig med malingen, da det bliver opløst ved fugt/vand.
Men mine vægge var også godt røget til, loftet vaskede jeg med Grundrens.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 16-09-18 15:19

Vask det i grundrens og giv det så en gang microdisperser inden du maler

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 16-09-18 15:49
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 16-09-18 21:02

1. Vask med grundrens
2. Køb 5 l. Eddike og sæt en “stor” skål i hvert et rum gerne en uges tid eller mere
3. Mal med forsejler
4. Mal med en god maling og fjern eddiken

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-09-18 12:25

Blandt andet Sadolin har en maling, som gør at der ikke sker gennemslag af røgos, gulnede fyrretræsbrædder el. lign. Du kan selv google på
ISOMAT maling.
Det males med som al anden maling, men er meget tixotropisk og nem at arbejde med. Jeg har lige malet et fyrretræsloft med det og vores hvide pejsevægge maler jeg også med det, hvor der i vinterens løb dannes en mørkere "trækstribe" ovenover de store låger.
Ingelein