/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
PC går ned!!!
Fra : cfn123
Vist : 429 gange
26 point
Dato : 30-06-03 15:50

Min PC går ned!! Det sker i forskellige programmer. Skærmen bliver sort (blæsere m.m. kører videre), og PCen skal genstartes. Nogle gange skal der flere forsøg til for at få "liv" i den igen.

Jeg har installeret nyeste grafikkort-driver
Der er tilstrækkelig køling i kabinettet
Maskinen er næsten ny-formatteret (formentlig ikke virus...)

Konfiguration:

Soltek SL-75FRV
AMD 2200+
Sapphire Radeon 9000 Atlantis
256 MB KINGSTON
Seagate Barracuda 80 GB

Nogen der har et bud på, hvad der er galt..........??????????
Hvad med BIOS'en?

Mvh. Jens

Kommentar
Fra : cfn123

Dato : 30-06-03 15:51

Har desværre ikke flere points...

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 30-06-03 15:58

Har du tjeket for løse forbindelser det kan være det ikke er pga de tilfældige programmer den går ned i men fordi du rammer en ledning der sidder løst.

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : judithmichella

Dato : 30-06-03 16:04

Hej Jens. Det er typisk fordi der er nogle af dine programmer der ikke kan arbejde sammen. Jeg ville slette mine programmer og installere dem enkeltvis igen. så hold øje med hvornår fejlen viser sig. Det kan også være dit antivirusprogram du skal disable før du kører visse programmer.

Kommentar
Fra : bobbels

Dato : 30-06-03 16:04

Har du ikke for många programmer åbne på samma tid

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 30-06-03 16:09

Du skriver, at der er tilstrækkelig køling i kabinettet.
Så du har altså tjekket, at din cpu holder sig under de 50 grader?
50 grader er acceptabelt, men det bedste er at få den ned under 40 grader.

Kommentar
Fra : cfn123

Dato : 30-06-03 16:33

Hej Allesammen!
Tak for svarene indtil videre - jeg vil prøve mig frem.
Jeres svar tyder på, at det ikke er BIOS den er gal med - eller hvad?
Jeg har lige lidt supplerende info.
Jeg kører Windows XP
PC'en går ofte ned selv om kun f. eks. Explorer eller Outlook Express er åbent
Jeg har fået følgende 2 fejlmeldinger, som nogen af jer måske kender til:

P/N133 - P17604 - 08 64M Etron - 3.5 (NEW) 275 E / 275 M WO VI

og

Der er fundet en fejl og windows er lukket ned for at forhindre beskadigelse af computeren
bla-bla-bla
Tekniske oplysninger: STOP: 0x0000007E (0xC000001D, 0x804F61C9, 0xF9ECDA18, 0xF9ECD718)

Accepteret svar
Fra : jonfs

Modtaget 26 point
Dato : 30-06-03 20:01

Jeg er helt sikker på det er et memory problem.
Enten for langsom eller delvis defekt.
Tag f.eks en 128 el. 256 Mbyte klods og så skal du sikre dig at den kan performe dvs. 133MHz memory.
Det kan sagtens være en memory fejl i et sjældent brugt adresse område.
Mange af de klodser man køber i "bambus" forretningerne holder altså ikke specifikationerne.
Jeg mener dog ikke at Kingston er et dåligt valg så jeg ville satse på en defekt der.
mvh Jon

Kommentar
Fra : PoulluoP

Dato : 30-06-03 21:42

fejlen ligger i dit Sapphire Radeon 9000 Atlantis
jeg kender flere der bøvler med Radeon grafikkortene

prøv at hoppe i start/kør tast [dxdiag] og se om den tester fejlfrit, gør den det så hent et grafiktestningsprogram på nettet og tæv grafikkortet igennem.

god fornøjelse

Poulluop

www.sos-it.dk

Godkendelse af svar
Fra : cfn123

Dato : 01-07-03 21:51

Tak for svaret jonfs.

Jeg har lånt en RAM-blok af min nabo og erstattet min egen med den - siden har PC'en kørt perfekt. Den er ikke gået ned én eneste gang efter flere timers arbejde. Før var det sket mindst ti gange...
Jeg er meget glad for, at du svarede på mit "spørgsmål". Nu kostede det kun points og ikke 800 kr./time ved en tekniker ude i byen...
Jeg huskede i øvrigt forkert. Den defekte RAM-blok var ikke Kingston, men V-Data 256MB
Endnu en gang: Tak for hjælpen!!!!!!!