/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hjælp til lille billig bil
Fra : mabou
Vist : 191 gange
50 point
Dato : 13-09-18 19:55

Hej.

Da jeg står og skal have en bil - 2, søger jeg en bil, som er billig i drift og vægtafgift.

Bilen skal bruges som en pendler bil - 150 km hver vej 3 gange i ugen

Kravene er:

Billig afgift: Max 3500 kr . pr. år
Km/L : Min 17 km/l

nyere end 2008
maks budget 40.000 kr.

Hvad har i af forslag?

Har selv haft kikket på:

Toyota aygo 1,0
Peugeout 1,0
Citroen C1

Men er gået væk fra det igen, da jeg hørte de er dårlige til at køre på motorvej og kører mindre på motorvejen end angivet.

Derudover har jeg kikket lidt på Renault Clio 1,4

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 13-09-18 21:20

Du skal lige være opmærksom på, at Peugeot har nogle problemer med deres motorer.
Det er mest deres 1,2 l motor der er problemet, men den er med samme shortblok som 1,0 l motoren.
Og de bruger en del olie hvilket Peugeot delvis har erkendt og skiftet motorerne pr kulance. Men de benytter alle smutveje til at snige sig udenom.
Hvorvidt det er samme motor i toyotaen og citroenen er jeg ikke klar over, men vær ihvertfald opmærksom på det.

Kommentar
Fra : BilstrupV

Dato : 13-09-18 22:18

Jeg anefaler altid medlemsskab af FDM [B]Indsæt din tekst herINDEN [/B]IN køb. Du kan måske også få råd den vej (jeg tænker på faldgruber mht teknik og garantier (forhandlere), men bliver du medlem efter køb, er FDM naturligvis ikke så hjælpsomme

Kommentar
Fra : BilstrupV

Dato : 13-09-18 22:20

Jeg anbefaler altid medlemsskab af FDM INDEN køb. Du kan måske også få råd den vej (jeg tænker på faldgruber mht teknik og garantier (forhandlere), men bliver du medlem efter køb, er FDM naturligvis ikke så hjælpsomme

Annuller spørgsmålet
Fra : mabou

Dato : 15-09-18 11:16

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål