/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Ang, medicin
Fra : alan57
Vist : 458 gange
300 point
Dato : 13-09-18 09:16

Hej jeg er kommet i et kæmpe problem, min læge er holdt op og derfor skulle jeg have en ny læge. jeg har fået 21 stk Ketoganer og 25 stk Apozepam 5 mg, men han vil ikke give mig disse piller, selvom jeg har behov for dem pga min ryg, jeg har aldrig nogen sinde spurgt om flere af disse piller, det har jeg ikke haft brug for, så nu leder jeg efter en eller flere læger hvor jeg kan få dem ved, for jeg agter at gå over i gruppe 2, på den måde har jeg alle læger i danmark på engang.
Der er måske nogle mennesker herinde der kender nogle læger, de selv får disse piller af eller de kender måske nogle der gør.
Eller de kender måske nogle der har nogle i overskud, som de vil sælge til mig, indtil jeg får en ny læge så jeg selv kan få dem igen.
Mvh, alan57. Alan Berg. Nørrebakken. 26. st. tv. 8700. Horsens.

Kommentar
Fra : kenwood

Dato : 13-09-18 10:35

Tror du det er en narkocentral

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 13-09-18 11:01

Nej jeg ved godt at dette ikke er en narkocentral kenwood, men jeg ville bare høre om der var nogen herinde der kendte en læge som måske kunne hjælpe mig, har du ikke andet at give dig til end at hakke på andre, men det er jo op til dig om du vil være sur. alan57

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 13-09-18 11:21

Hvis du ikke kan få piller, må lægen hjælpe dig på anden vis.
Hvad foreslår lægen?
Du må se på det med friske øjne, det kan jo være positivt, at du har fået ny læge.
Det hjælper jo ikke på din ryg, at du er nødsaget til at tage medicin.

Tag for pokker da en snak med lægen, om hvordan han så kan hjælpe dig. Få en til at tage med dig, så i er 2 til at bede om, at du så da i det mindste får hjælp til at trappe ud af medicinen.
Det kan man ikke klare alene, hvis det er noget, du har fået i mange år.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 13-09-18 16:02

Jeg bakker fuldstændig op om det katekismus skriver.

Det kan nogle gange være fint nok med en ny læge, og "nye boller på suppen", men de nye/yngre læger tror nogle gange, at de har opfundet "den dybe tallerken".

Så lad ikke din nye læge slippe så let.

Citat
Hvis du ikke kan få piller, må lægen hjælpe dig på anden vis.
Hvad foreslår lægen?
Du må se på det med friske øjne, det kan jo være positivt, at du har fået ny læge.
Det hjælper jo ikke på din ryg, at du er nødsaget til at tage medicin.

Tag for pokker da en snak med lægen, om hvordan han så kan hjælpe dig. Få en til at tage med dig, så i er 2 til at bede om, at du så da i det mindste får hjælp til at trappe ud af medicinen.
Det kan man ikke klare alene, hvis det er noget, du har fået i mange år.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 13-09-18 17:40

Jeg takker for at i svarer på en ordentligt måde og ikke som kenwood, det er nemlig et kæmpe stor problem, eller en stor udfordring som politikerne siger.
Jeg har nu fået min medicin i ca 15-16-17 år nu og jeg har aldrig haft problemer med dem, så kommer jeg over til den nye læge jeg har fået, og han vil så begynde at trappe mig ud af både Ketogan og Apozepam begge 5 mg, før jeg fik disse 2 slags piller fik jeg prøvet en hel masse andre slags i samme gruppe, men dem kunne jeg ikke bruge, for de tog ikke mine rygsmerter,først da jeg begyndte at få dem jeg får nu, kunne jeg mærke at her var noget der kunne tage mine smerter og siden har jeg fået dem, da lægen sagde at jeg skulle udtrappes af disse piller jeg forstod ikke hvad han mente for jeg vil da ikke køre på værksted med min scooter før der var noget i vejen med den, det ville jo være dumt, men han lod bare som om han ikke forstod hvad jeg talte om, derfor ved jeg at jeg ikke kommer nogen vegne med ham og derfor bruger jeg alt min tid med at lede efter en ny læge i hele Danmark. Og derfor vil jeg i gruppe 2 så hurtigt jeg kan, men jeg skal finde ud af om nogle læger er mere sikker end andre, derfor spørgsmålet. Mvh, alan57

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 14-09-18 02:18

Sundhedsstyrelsen har taget initiativ overfor vanedannende medicin prøv at læs her på siden
https://www.lundbyogtybjerg.dk/ rul lidt ned ad siden-

Hvilket kan være forklaringen på lægens agerende.

Jeg håber du får løst dit problem. God bedring alan57

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 14-09-18 08:56

Citat
Sundhedsstyrelsen har taget initiativ overfor vanedannende medicin prøv at læs her på siden
https://www.lundbyogtybjerg.dk/ rul lidt ned ad siden-

Hvilket kan være forklaringen på lægens agerende.

Disse ændringer betyder kun, at man ikke længere kan bestille medicinen over telefonen eller via nettet, men skal møde personligt op for at få medicinen bestilt.

Jeg har f.eks. en tid hos sygeplejersken i mit lægehus hver 3. måned, hvor hun så bestiller Tramadol/Dolol (syntetisk morfin) til mig. Og èn gang om året skal jeg så ind til min læge.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-09-18 10:27

Citat
Jeg har nu fået min medicin i ca 15-16-17 år nu

Kan ikke anbefale en Læge men Læger må ikke bare stoppe den slags, det skal ske MEGET langsomt.
Har selv været på Diazepam ´stoffer´ og trappede mig selv ud af det, trods Lægens advarsel om ikke at gøre det.
Og har det stort set bedre, bortset fra jeg ikke sover så godt.
I dag tager jeg kun håndkøbsmedicin og Natur medicin og en flaske i ny og næ.

Den slags medicin virker sin oprindelige GODE virkning efter så mange år med samme.
En grund til Lægen vil stoppe? dit forbrug kunne være du kører bil eller knallert = lige godt hvilken, ryger dit KORT hvis du bliver testet for Stoffer, samt du får en kæmpe bøde/ fængsel.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 14-09-18 11:06

Mon ikke det er muligt at blive henvist til et smertecenter?
https://fysiodanmarkhorsens.dk/u-turn/henvisningsprocedure/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-09-18 20:29

Mine var stærkere end dem du nævner? du er oppe i MG mens dem jeg fik 0,xx
Citat
Lægemiddelformer
Tabletter. 1 tablet indeholder 0,25 mg (delekærv), 0,5 mg (delekærv) eller 1 mg (delekærv)

Men hvad vil du GI..
Sælges ikke, gemmes til senere brug.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-09-18 20:35
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-09-18 20:37

Citat
Mine var stærkere end dem du nævner?

Helt anden medicin grupper, men med de samme ´skide´ bi-virkninger efter år´tier med skidtet.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 16-09-18 22:05

Til mig-selv, mit kørekort kan jeg ikke få fornyet så jeg må ikke køre i bil mere så jeg er stoppet med det pga at jeg skulle have netop de 3 Ketogan dgl for jeg ville heller slippe for mine rygsmerter end at få lov til at køre i min bil, det havde jeg ikke noget problem med, nå valget stod mellem disse to valg, det var meget enkelt for mig, også derfor gør det mig extra galt, jeg har overholdt alle mine aftaler med lægen og sundhedsstyrelsen, men det gør de bare ikke og det gør mig rigtigt gal, så jeg går og overvejer alle de muligheder der er det kan være at skifte læge eller skifte til gruppe 2 så jeg kan gå ind til alle læger i hele Danmark, men så skal jeg selv betale en masse ting selv hos lægerne osv, eller emigrere til Spanien eller Portugal, måske helt udenfor EU, da jeg er pensionist kan det lade sig gøre men det kommer til at koste kassen, så økonomisk vil det være en katastrofe for mig og jeg er jo snart 62 år gammel og derfor vil jeg jo nok ikke komme til at leve så længe som jeg ville gøre hvis jeg blev boende her i Danmark, dvs at jeg skal sendes i landflygtighed fordi jeg vil beholde mine 3 smertestillende piller, derfor vil jeg lave en sag ved menneskerettighedernes domstolen i Strasbourg, ikke engang krigsforbrydere bliver behandlet så dårligt og jeg har ikke lavet nogen forbrydelse, men det skulle jeg måske gøre, men hvad ved jeg om disse ting. alan57

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-09-18 15:48

Hej, alan.
Hvornår har du sidst fået undersøgt din ryg?
Jeg har selv lige fået røntgenfotograferet stativet. Og billederne viste 6 forskellige diagnoser.
Så jeg kunne få næsten ubegrænsede mængder smertestillende piller. Desværre kun pamol. Og dem kan jeg ikke tåle...

Men jeg gik egentlig til læge for at blive udredt så jeg måske kunne få noget gratis fysioterapi.

Men næh! Ingen af de 6 ting, som røntgenbillederne viste, kunne jeg få fysioterapi til. Og jeg har ikke råd til at betale for fysioterapi.. Jeg har kun folkepension at leve af. Ingen opsparing. Jeg er 70 år.
Så jeg kunne bare gå hjem og kikke på de 800 pamoler, som lægen mente at jeg kunne klare mig med. Men pyt! Der var tilskud, så DE kostede kun en femmer ialt.

Nu klarer jeg mig med dyre iprener, som LÆGEN mener at jeg ikke kan tåle! Og så supplerer jeg med 2x5 dråber cbd-olie daglig. Det er bestemt bedre end ingenting. Og cbd-dråberne indeholder ikke thc, så kørekortet er ikke i fare.

Du kan ikke få en fremmed læge til at udskrive receptmedcin til dig, medmindre hxn har adgang til hele din journal, så hxn kan se præcis hvad du fejler. Og bestille supplerende undersøgelser, hvis der er behov for det.
Det er noget sundhedsstyrelsn er blevet MEGET skrap med.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 18-09-18 17:59

Citat
Men næh! Ingen af de 6 ting, som røntgenbillederne viste, kunne jeg få fysioterapi til. Og jeg har ikke råd til at betale for fysioterapi.. Jeg har kun folkepension at leve af. Ingen opsparing. Jeg er 70 år.

Hold da helt op, jeg sidder her og bliver helt glad for min læge, som er af den yngre generation.

Sidste år sendte jeg hende en besked, og spurgte om hun ville lave en henvisning til fysioterapi, fordi jeg mente, at mine spændinger i skulder/nakke kunne have gavn af det. Og Vupti, så havde hun lavet en henvisning.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 300 point
Dato : 18-09-18 21:46

Citat
dvs at jeg skal sendes i landflygtighed fordi jeg vil beholde mine 3 smertestillende piller

Ta mæj mæ.

NÆGTER at tro på at du ikke kan få noget du ALTID har fået - bare med et svar på grund af osv
Citat
Og Vupti, så havde hun lavet en henvisning.

Skal man til Lægen bare for det? jeg fik også bare besked fra min Læge at finde den første ? nærmeste/ billigste og resten ordnende det offentlige..

MEN Der må være noget galt med spørgers og Lægen´s kommunikation? eller du har hafy Misbrug og overtrådt dine indtagelse af det du har fået.
Citat
med 2x5 dråber cbd-olie daglig

Anden sag fra TV:
Håber det var RENT = så du ham og hans Familie på LUXUS ophold for de penge han tjente på ??? andres smerter/ problemer.. der syntes jeg medlidenhed hører op - ren gangster på flukt osv.
MEN FINT AT DET VIRKER - bare det kan/ bør købes lovligt og kontrolleret.

Der røg lige en Øhh igen -men den virker - lige til..

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-09-18 22:28

Mig-selv: Man kan købe cbd-olie lovligt i Sverige... og i flere andre eu lande.
Man må bare ikke videresælge det i Danmark.
Jeg købte det over nettet uden problemer til min gamle hund sidste år. Man kan nemlig også købe det til dyr.
Og det virkede glimrende til hende. Hun fik 4 gode måneder med godt humør og ingen gigtsmerter. Og sov stille ind i min favn d. 30.januar. Uden dyrlægehjælp. Næsten 16 år gammel..

.....så jeg havde allerede afprøvet olien fra det firma på mit dejlige "forsøgsdyr".
Så jeg havde ingen problemer med at købe dråberne til mig selv, når jeg -som sædvanlig- ikke kunne få andet end en sludder for en sladder fra min læge.

Min læge har uforskammet travlt. Det samme har hans ferieafløser, som jeg var hos denne gang. Og min tidligere læge var lige så travl.

En konsultation må ikke vare mere end 10 minutter. Lægen er altid bagud og forsøger helst at sætte tiden ned til 5-7 minutter. Min læge har aldrig nogensinde spurgt om hvordan jeg har det. Årsagen til at jeg kontakter lægen skal jeg opgive til sekretæren når jeg bestiller tid. Jeg behøver ikke sige et ord til lægen!
Så kan konsultationen klares på 5-10 minutter. Lægen skal jo bare udskrive en recept eller en henvisning.
Men stresset er det. Og sjusket og overfladisk.

Her ER ikke læger nok. Kun få af lægerne har åbent for tilgang. Og de få læger, der har åbent, har jeg allerede været patient hos.

Jeg kan ikke se andet end så må man forsøge at klare sig bedst muligt. Med gamle husråd. Og med medicin, der ikke er godkendt til behandling.

Meget hjælp og oplysning kan man selv skaffe sig fra anerkendte medicinske hjemmesider som f.eks "Medscape" eller "The Lancet" . Man kan også bruge "Lægehåndbogen" hvis man har problemer med det engelske.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 18-09-18 23:03

Citat
Skal man til Lægen bare for det?

Jeg spurgte via deres hjemmeside, hvor man kan skrive til lægen.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-09-18 18:33

Det komme an på lægen, om hxn vil udskrive medicinen uden videre.
Hvis patienten ikke er blevet grundigt undersøgt for nylig, så tror jeg da at lægen SKAL henvise til undersøgelse. En ryg med smerter gennem længere tid SKAL da undersøges.

Jeg bad ikke engang om smertestillende medicin, kun om fysioterapi. Og det kunne jeg så ikke engang få uden røntgenfotos af hele ryggen.
Turen kostede mig 350 kr i taxa. Af MIN pengepung. Jeg har en hjerneskade. Så jeg fatter ikke de rodede offentlige transportmidler. Hverken busser, tog eller fancy flexløsninger.

Det var så ok hvis jeg havde fået et eller andet ud af det. Men det har jeg ikke.... aldersrelaterede sygdomme kan man åbenbart ikke få fysioterapi til.. ??
DET er da aldersdiskrimination.

Troldepige, skulle du ikke betale for den fysioterapi, du blev henvist til?

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 19-09-18 18:38

til mig-selv, du skal også bare gemme den medicin du har liggende, for du får måske brug for dem og nej jeg vil ikke købe dem af dig, jeg håber ikke at du får brug for dem, det er sku ikke sjov at have smerter.
alan57

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 19-09-18 18:45

Citat
Troldepige, skulle du ikke betale for den fysioterapi, du blev henvist til?

Jo, men med henvisning var prisen jo til at overskue.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 19-09-18 18:52

Hej mig-selv, hvad hedder den læge du kan anbefale til mig og hvilken by bor han i osv. Mvh alan 57

Godkendelse af svar
Fra : alan57

Dato : 20-09-18 17:58

Tak for svaret mig-selv.