/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Glas rør
Fra : mig-selv
Vist : 233 gange
100 point
Dato : 12-09-18 20:57

Søger et glas rør (tube) på ½ meter+/- 25cm - diameter 10-15cm.
Det skal være med lukket bund som et laboratorie rør, samt kunne modstå direkte varme fra en pære/ spot i bunden.

Nogen ide hvor man finder sådant.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 12-09-18 21:08

Du kunne forøge med https://www.struers.com

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-09-18 21:23

Det burde helst ikke koste et par ½ formuer.
Havde tænk på 100.-

Ved du om hærdet/ eller for den sags skyld andet glas kan tåle varme.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-09-18 21:25
Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 12-09-18 21:33

Pyrex glas - navn som jeg husker det - kunne tåle gas flame direkte på glas, så længe flamme ikke var tomt glas.

Om hærdet glas kan - ved jeg ikke.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-09-18 21:37

Tak, indtil videre.
Citat
Om hærdet glas kan - ved jeg ikke.

Det er ikke til at skære til? hvis man lavede det som en firkantet tube.

https://www.youtube.com/watch?v=S9MjWBInGZ0

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-09-18 14:56

Varmecentraler bruger glasrør til at vise hvilken mængde der er i kedlerne
Jeg kan ikke lige huske hvad betegnelsen for de rør er.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 14-09-18 22:14

Prøv at google "guldfiskerør"

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 14-09-18 22:16

Eyvind
Pudsigt nok hedder de vandstandsglas

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-09-18 14:22

dabj > nåe ja.

mig-selv
Plexiglas kan vel også klare opgaven---------------------og nemmere at bearbejde.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-09-18 20:55

Citat
Plexiglas kan vel også klare opgaven---------------------og nemmere at bearbejde.

Sikkert, men de kan ikke lide varme, og selv om der er vand på inder siden bliver det trods alt varmt efter 12 timer?
Men absolut et par forsøg værd...?

Citat
Prøv at google "guldfiskerør"

Sikke dog nogle priser.
Citat
Varmecentraler bruger glasrør til at vise hvilken mængde der er i kedlerne

T J A, nu nærmer vi vist nok noget? men hvor STJÆLER jeg lige sådanne ting henne, og kan de tåle andet end KOLDT vand.

Prøver Plexiglas da jeg har et par striber liggende, og en god lim der kan lime det/ holde? måske.

Hvem vil have poinger, alle svar var gode - men nogle i den meget dyr/e ende.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-09-18 14:37

Led lamper varmer da ikke så meget.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 26-10-18 08:24

Prøv at forhøre hos teknisk afdeling i Tivoli i København ! De har den slags lysende glas med luftbobler stående i haven gennem mange, mange år - mon ikke de vil være behjælpelig ?

ØV4