/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Vestkreta - Agii Apostoli
Fra : judithmichella
Vist : 3037 gange
170 point
Dato : 30-06-03 15:50

Hej. Vi skal til Agii Apostoli på vestkreta til august. Ville hører om der er nogen som kender hotellet Sunshine og om hvordan det var?? (værelserne, poolområdet osv..). Er det en hyggelig by og er der nogen butikker man kan shoppe i, samt restauranter og barer??
God sommer

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-06-03 16:49

Ja i tager bare bussen ind til chania og går ned til havnen.
Restauranterne langs havnepromenaden er lidt dyrere og der plager de livet af folk.
Grundregel - jo mere de plager folk jo dyrere og dårligere er betjeningen.
På vej fra bussen til havnen er der en lædergade, hvis i vil shoppe.
I gaderne bag havnen er der hyggeligt og lidt billigere.
Emesen.

Kommentar
Fra : judithmichella

Dato : 30-06-03 19:54

Hej Emesen. Tak for svaret, men vi er ikke interesseret i at købe læder, vi vil gerne ned og shoppe tøj, sko, tasker og smykker. Men vi er meget interesseret i at hører om der ligger nogen butikker, restauranter og barer i Agii Apostoli???

Accepteret svar
Fra : summer

Modtaget 170 point
Dato : 30-06-03 20:10

Ja vi var nøjagtig samme sted og samme hotel 7-14 juni i år. Selve byen Agii Apostoli er ikke specielt god til shopping, da den er meget lille. Selvfølgelig er der jo alle de sædvanlige touristshops. Ellers, som ernesen skriver, tag ind til Chania, der er der nok at se på og bruge penge på Med taxa koster det ca. 5okr. ellers kører busserne ofte. Selve Sunshine er ikke det store luksus, men et + er to balkoner - en mod øst og en mod vest, og selve lejligheden opholder man sig alligevel ikke ret meget i. Købmanden ligger lige over for og swimmingpoolen lige neden for balkonen (1m-2,80m) i et fint lukket område med bar. Der er en meget venlig og næsten familiær atmosfære, måske på grund af størrelsen, men grækerne er et venligt og gæstfrit folk.
Er I til saltvand, ligger der en fin sandstrand ca. 500m væk - alt i alt var vi meget tilfredse med destinationen. Her er lige et par link:
http://www.explorecrete.com/danish/diverse-da.html Hvis I har børn med er dette stedet for både store og små og voksne (taxa 60kr. - husk at spørge inden I kører) http://www.grecian.net/limnoupolis/
Hvis I er friske på en sejl/svømme/snorkle tur omkring øen Theodorou, så tag bussen/taxa til Platanias, som er en ret stor turistby (ca. 8km. vest for Agii Apostoli) - Her var vi for to år siden vihttp://www.ckn.gr/excursions/evagelos/page2.htm#redwhite

Ja, der er jo meget at fortælle, så bare spørg løs og god tur

mvh
summer

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-06-03 20:21

Her er et lille kort. Under C i Chania ligger Agii Apostoli
http://www.crete.tournet.gr/maps3-en.jsp?i=4&j=6
Der er mest souvenier butikker og en masse restauranter/barer nede ved bugten og
rundt i området. Inde i Chania er de rigtige butikker.
Stadig på vej fra bussen til havnen omkring kirken ligger alle "pige/dame" butikkerne.
Når i nu har købt et par klude, kan i gå ned til havnen, og lige ud for ham der sælger brændte mandler ligger en smal "restaurant" hvor man kan få en ægte Ouzo. Det er et Ouzeri, som det kaldes.
Emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-06-03 20:24

summer! Var du nede ved havnen og smage en Ouzo.
Emesen.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 30-06-03 21:10

Jeps - ah

Kommentar
Fra : judithmichella

Dato : 01-07-03 07:27

Tak for svaret summer, det var kanont. Hvordan var poolområdet på hotellet var det godt?? Det ser ret lækkert ud på de billeder de har inde på Startours hjemmeside (var faktisk derfor vi valgte netop dette hotel) kunne have fået Veronica (et 4 stjernethotel) men poolområdet så ikke så godt ud. Hvordan er Startours at rejse med og var guiderne søde?? Er der nogen turer du kan anbefale?? Er poolbaren åben om aften og er den hyggelig?? Ligger der nogen barer i Agii Apostoli??
Tusind tak for din hjælp det sætter vi stor pris på...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-07-03 15:44

Ha' en rigtig god tur i det Græske.
Emesen.

Kommentar
Fra : judithmichella

Dato : 01-07-03 17:32

Hej Emesen. Tusind tak for hjælpen det var pænt af dig. Hvornår har du sidst været dernede?? Og forresten tak for kortet over Chania, det er rigtig godt. Vi glæder os som en gal til at komme derned. Kan man drikke vandet dernede, vi har læse at man kan, men ved ikke om det er rigtigt??
Hilsen Judithmichella

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-07-03 19:07

Vi drikker vandet dernede, men vi drikker også et lille glas Jægermeister/gl Dansk hver morgen som en slags medicin. Efter aftenmåltidet er vi heldige at få en enkelt Raki (dem der ikke kan li' det kalder det gulvlak). Det er et par år og 4 år og 6 år siden vi var der nede. Vi har boet på noget der hedder Cleo (lyserødt hus) oppe ved hovedvejen, og inde i selve Chania og lidt udenfor Nea Chora. Chania/kreta er nr. 1 for os. De bedste små restauranter er dem hvor bordene og dugene ikke er ens, og der kommer Grækerne også selv.
Emesen.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 01-07-03 22:37

Hej judithmichella. Jeg har haft probs med computeren, derfor lidt sej til at reagere. Jeg vender lige tilbage senere eller i morgen (skal have puttet barnebarn - (10 år )).

mvh
summer

Kommentar
Fra : judithmichella

Dato : 02-07-03 10:51

Hej Summer. Det er nogen rigtige gode link du har lagt ind til os. Ville lige hører om du ved hvor meget det ca. koster at komme ind i det badeland på billederne??( Det ser rigtig lækkert ud) Ved du om man kan bestille den sejltur (som er nævnt i det andet link) derned og hvad det koster??
(Der er også nogen spørgsmål fra den 1.juli kl: 7:27. Vi ville blive meget glad hvis du også gider svarer på dem).
Mvh. JM

Kommentar
Fra : summer

Dato : 02-07-03 12:33

Det er et fint poolområde ved Sunshine. Lukket og helt "privat" Vi boede 1. sal til venstre. Poolen er børnesikret i den ene ende. Den "voksne" afd. starter med 1m. og det dybeste er 2.80 Der er pænt rent, men pas på jeres fødder i poolen. Den er nemlig støbt beton og dernæst malet blå - det kan godt kradse lidt http://www.startour.dk/travel/hotel/hotel_1207.asp ellers har I sikkert kigget på http://www.startour.dk/travel/city/city_320.asp
Den eneste ulempe ved Sunshine er at man kun kan få pizza og burgere og så drikkevarer, men der er jo et hav af lækre restauranter i nærheden. Der ligger også et Ouzeri skråt over for Sunshine, hvis man er til det.
Når I er ude at spise vil I opleve en lille specialitet. Når tjeneren kommer og lægger regningen, får I samtidig en lille gratis dessert, en ouzo, en raki (det sprøjt ), eller andet. Så forventes det også man lægger 10% i drikkepenge. Det er billigt og godt at spise på Kreta. I kan få en fin middag med

Det var 4. gang vi rejste med Startour, og vi har kun godt at sige om dem. Nu har vi sjældent brugt dem ret meget, da vi helst "udforsker" på egen hånd, men vi har hørt det er nogle fine ture de arrangerer - Samaria kløften skulle være en virkelig flot naturoplevelse, men det kræver altså kondi og gode ben. Vi har set når folk kommer hjem der fra.
På Sunshine fungerer ham der passer baren (næsten i døgndrift) som Startours "forlængede arm". Jeg har desværre glemt hans navn, men han er utrolig hjælpsom med ALT. A pro pros vand. Vi drak masser af vand fra hanen, som afkølet var ganske udmærket og uden maveproblemer.
Lidt flere links:
http://www.west-crete.com/maps.htm
http://hjem.get2net.dk/ela-ela/hania.htm
http://w1.1445.telia.com/~u144500107/kreta.htm
http://www.google.com/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=kreta&btnG=Google-s%C3%B8gning&lr=lang_da

Hvis det er jeres første møde med den græske kultur, så pas på, man kan blive bidt af det

Her boede vi for to år siden. Det var dyrt men flot:
http://www.startour.dk/travel/hotel/hotel_828.asp

mvh
summer

Kommentar
Fra : summer

Dato : 02-07-03 12:38

Waterpark koster 10 euro for børn og 20 for voksne for hele dagen. Hvis kun børn vil bade, er det gratis for voksne.

Jeg skal lige forsøge at finde et link til sejlturen i løbet af dagen. Der er flere der arranger den.

mvh
summer

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-07-03 16:49

judithmichella!
velkommen i klubben af de "Grækenlandsbidte"
Og som grækenlandsfarere må i sipelthen prøve denne dejlige drik "raki"
Emesen.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 02-07-03 18:54

Hej igen judithmichella Den sejl- og snorkeltur vi var på rundt om øen Theodorou, var fra Platanias. P.g.a. mine computerproblemer, har jeg mistet de links jeg havde fra 2000 da vi var her:
http://www.startour.dk/travel/hotel/hotel_828.asp Hvis I vil på tur herfra, kan I bare tage en taxi, og bede om at komme til Villa Platanias i Platanias. Vi boede i lejligheden til venstre - 1. sal. Så går I bare de ca. 200m. ned ad den flotte promenade til stranden. Lidt til højre ligger en lille havn hvor man kan komme på sejltur. Han har en om formiddagen en om eftermiddagen (ca. 0930 og 1330 tror jeg det var). Det kostede 200kr pr. næse, men hvis vi ikke synes turen var det værd, var det gratis.
Det link jeg skrev tidligere: http://www.ckn.gr/excursions/evagelos/page2.htm#redwhite synes jeg faktisk lyder mere spændende, da der er glasbund i båden. her kan I se afgangene: http://www.ckn.gr/excursions/evagelos/timetablemap. Prisen kender jeg ikke, men I kan sende en mail til evagelos@ckn.gr
htm http://www.ckn.gr/excursions/evagelos/index.htm

mvh
summer

Kommentar
Fra : judithmichella

Dato : 02-07-03 19:15

Hej Summer og Emesen.
Tusind tak for alt den hjælp i har givet mig, det er vi meget taknemmelige for.
Nu må vi bare vente på vi skal afsted. Vi rejser den 9. august så der er et stykke tid endnu ( vi skal 6 afsted, min mor, min søster, min søsters kæreste, min nevø, min kæreste og mig, så det skal nok blive hyggeligt.)
Vi har lejet en bil derned i 3 dage, så vil vi kører rundt og se noget af øen.
Jeg vil stadig kigge ind på denne side, ind til vi tager afsted, så hvis i kommer på noget mere hen af vejen så skriv endelig.
Mange sommerhilsner fra JM

P.S. Hvordan laver man smiley's???

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-07-03 19:55

Det kan du se her:
http://www.kandu.dk/dk/faq.asp#20
eks. tast>kolon>tankestreg>højre parantes og det bliver
Emesen.

Kommentar
Fra : judithmichella

Dato : 02-07-03 21:11

tak

Godkendelse af svar
Fra : judithmichella

Dato : 27-07-03 15:34

Tak for svaret summer.

Kommentar
Fra : BjarneDahl

Dato : 30-07-03 19:53

Hejsa Vi skal også bo på samme hotel som jer, vi rejser på lørdag og 14 dage frem.

Kommentar
Fra : judithmichella

Dato : 02-08-03 00:36

Nej hvor hyggeligt :). Hvor mange skal i derned?? Vi er et ungt par på 24 og 27år og så min mor.

Kommentar
Fra : BjarneDahl

Dato : 02-08-03 11:08

Vi er et par på 22 og 24, men vi skal snart afsted nu. Så vi ses nok