/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Chromecast?
Fra : jensviggo
Vist : 171 gange
50 point
Dato : 12-09-18 08:56

Vil gerne kunne afspille direkte fra PC, tablet eller telefon til mit smart tv.
Hvilken chromecast skal jeg vælge. Den bedste og billigste?

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 12-09-18 09:56

Det bliver spændende at vide!

jeg har ikke haft særlig glæde af min rimelige billige, det er noget med, at have de rigtige data på sin f.eks. I pad eller lignende.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-09-18 02:43

Min Chromecast er den oprindelige, som vist svarer til den billige i dag. den fungerer fint med god billedkvalitet, så jeg kan ikke se at der skulle være behov for andet.
Jeg har brugt den flere steder , og mest på ferieadresser i udlandet for at se dansk fjersyn over nettet.
Det er en forudsætning for at den virker at der er et godt WIFI signal ved fjernsynet, hvor den sidder, og ved smartfone eller computer, hvorfra den styres.
Chromecast er et google produkt, som virker fint sammen med google chrome til windows. Derimod har jeg aldrig har set virke med en Ipad , som jo hører til det mærkværdige apple system.

Hvis du bruger iphone, ipad eller æblecomputer, så køb istedet den æble dims, som modsvarer chromecast.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 13-09-18 05:32

Har den 'billige' udgave til ca. 320,- kr., og den fungerer perfekt, både fra telefon og PC'er.
Fik endda 3 mdr.'s Viaplay med da jeg købte den.

Har også en Chromecast Audio, der spiller musik fra PC til stereoanlægget, og den er også perfekt, og både den alm. og audio'en, er meget nemme at sætte op.

At vælge nogle at de dyrere alternativer til Chromecast'en, er i mine øjne spild af penge.
Med mindre du har et nyere 4K TV, så skal du købe Chromecast Ultra, der kan håndtere dette.

Du får 3 mdr. Viaplay med her - https://www.elgiganten.dk/cms/chromecast-ultra/chromecast-ultra-hurtigere-bedre-og-med-4k/