/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Regning
Fra : mig-selv
Vist : 335 gange
100 point
Dato : 08-09-18 21:33

Har fået udført et par timers arbejde af et Firma, som ikke lige? kan huske hvad de lavede - før sommeren gik amok (VARME).
Har kontaktet dem personlig = mange gange,da ´mester´ ikke svarede på mails osv, men får at vide at firmaet er gået i 2 dele/ ´opløsning´ og den ene del ikke kan snakke med den anden? dog har de STADIG samme regnskabfører/ revisor?.

Citat
Kan eller er det mit ansvar? at de sender en regning til mig?

Efter ? mindst 10 mails samt 4-5 personlige henvendelser - om at enten betale eller få resten af arbejdet lavet færdigt = hvilket det blev.

Kommentar
Fra : poten

Dato : 08-09-18 22:47

OG

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 08-09-18 22:58

Citat
Efter ? mindst 10 mails samt 4-5 personlige henvendelser - om at enten betale eller få resten af arbejdet lavet færdigt = hvilket det blev.

Var det dem der skulle betale dig, for at få lov til at lave arbejdet færdig. Send mig lige deres adresse.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-09-18 02:02

jaaaaaaaaaaaa. -ALTSÅ

Accepteret svar
Fra : bodillouise

Modtaget 100 point
Dato : 09-09-18 07:09

Hvis de har lavet arbejdet færdig og du er tilfreds med dette og du har fået en regning : så ja så ville jeg betale.

Hvis der mangler at blive lavet noget eller du ikke er tilfreds med resultat, ikke fået regningen, ikke enige om beløb : så nej det ville jeg ikke betale.
Hvis firmaet er ved at blive delt, kan det være svært for dig at vide- hvem der står med ansvaret for at tingene bliver lavet færdig. Man har altid den lange ende, hvis man ikke har betalt. Hvis de kun mangler få ting at lave kan man holde nogle af pengene tilbage.
Hvis man har rykket for regningen flere gange og de ikke sender den må det være firmaet problem. Skriftligt er altid en god ide specialt hvis de lige pludselig sender rykker mm til en.

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 09-09-18 07:29

Jeg ville selv sende en mail til firmaet og udbede mig en regning for det udførte arbejde.
Og sende den til den mailadresse fra firmaet, som den var på det tidspunkt da du fik udført arbejdet.

Det kan ikke være dit problem at firmaet er splittet op, eller hvad der sker i pågældende firma, og ved at sende en mail, så viser du at du er klar til at få jeres mellemværende ud af verden.

Hvis du allerede har modtaget en regning, og mener den er rigtig, så ville jeg bare betale den.

Bare husk at få et bevis/kvittering på din indbetaling!!

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-09-18 10:22

Citat
Bare husk at få et bevis/kvittering på din indbetaling!!

Her kan jeg ikke lige lade være med at rose netbank. En fantastisk opfindelse.
Den udspyr selv masser af kvitteringer. Ud over konto bevægelser, ta`r jeg gerne et prt sc. Lige til at printe ud, i påkommende tilfælde.
Elsker både livrem og seler.

M.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 09-09-18 21:37

Tak for svaret bodillouise.
Har som skrevet mailet og personligt henvendt mig, så lader dem om at sende en regning eller ej.